تـــــاوان خســـــتگی

تیم ملی والیبال، بازی دوم خود مقابل مصر در جام‌جهانی را هم واگذار کرد؛ مسابقه‌ ای که پر از اشتباهات فردی بود

تـــــاوان خســـــتگی

 تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در چارچوب مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ بامداد دیروز به مصاف مصر رفت و در میان شگفتی اهالی والیبال دنیا، با نتیجه ۳ بر یك مقابل این تیم شكست خورد. گیدو ورمولن، سرمربی پیشین تیم ملی هلند تیم مصر را هدایت می‌كرد. او احمد عبدالحی ملقب به صلاح، باتجربه‌ترین بازیكن مصر را با خود به ژاپن آورده تا پنجمین حضورش در جام‌جهانی را تجربه كند. تیم ایران در این بازی اصلاً شادابی نداشت و از تیم لیگ ملت‌ها كیلومترها دورتر بود.
ایگور كولاكوویچ برای این بازی سعید معروف، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) را در تركیب اصلی به میدان فرستاد. حضور فیاضی و یلی به‌جای قائمی و غفور، تغییرات اعمال‌شده توسط كولاكوویچ، سرمربی تیم ملی ایران در این بازی بود كه در ناگانو
برگزار می‌شد.
تیم ملی ایران در اولین بازی مقابل روسیه شكست خورده بود و تیم ملی مصر هم در اولین بازی مقابل استرالیا به برتری رسیده بود. شكل بازی بازیكنان ما نشان می‌داد بازیكنان تیم كاملا خسته و البته بی‌انگیزه هستند. اگرچه برتری 25 بر 22 در ست اول به نام ما نوشته شد؛ اما شكست 26 بر 24 ایران در ست دوم تمام انگیزه ما را یكباره بلعید تا ست سوم با نتیجه 25 بر 18 به سود مصری‌ها تمام شود. مصر كه متوجه شده بود می‌تواند هر سه امتیاز این بازی را از آن خود كند، تمام انرژی خود را گذاشت تا تیم بی‌انگیزه ایران را در ست چهارم شكست دهد و بازی در این ست با پیروزی 26 بر 24 قهرمان آفریقا تمام شد تا برتری 3 بر یك و سه امتیاز این بازی به نام مصر نوشته شود.
تیم ایران تا پایان ست چهارم 58 امتیاز از اسپك، 7 امتیاز از دفاع روی تور، صفر پوئن از سرویس و 26 امتیاز از اشتباهات حریف كسب كرد و در مقابل مصری‌ها نیز 56 امتیاز از اسپك، 12 امتیاز از دفاع روی تور، 7 پوئن از سرویس و 24 امتیاز از اشتباهات بازیكنان ایران به دست آوردند و همین آمار خود نشان می‌دهد چه اتفاقاتی در بازی افتاده است.
 یلی؛ امتیازآورترین بازیكن
پوریا یلی، امتیازآورترین بازیكن تیم ملی والیبال ایران در بازی با مصر در جام جهانی ۲۰۱۹ بود. یلی در این بازی 22 امتیاز برای ایران كسب كرد و در مقابل احمد عبدالحی نیز 21‌امتیاز برای مصر به‌دست آورد.
 نوار شكست‌ها چه زمانی پاره می‌شود؟‌
تیم ملی والیبال ایران ساعت 5 و 30دقیقه بامداد فردا در برابر تیم ملی والیبال كانادا قرار می‌گیرد. كانادا از دو بازی قبلی خود مقابل روسیه و برزیل یك امتیاز به دست آورده و هر دو بازی را واگذار کرده است. باید دید شاگردان خسته كولاكوویچ، آن‌طور كه خودش گفته، چه زمانی از خواب بیدار می‌شوند. بامداد فردا یكی از دو تیم دو باخته بازی‌ها، صاحب اولین برد خواهد شد و باید دید این تیم ایران است یا كانادا.
 برنامه بازی‌های جمعه
ایران - كانادا (ساعت 5:30)
آرژانتین - ایتالیا (ساعت 7)
روسیه - استرالیا (ساعت 8:30)
آمریكا - لهستان (ساعت 9:30)
برزیل - مصر  (ساعت 12:30)
ژاپن - تونس (ساعت 13:50 )