عجب  دست‌فرمونی!

عجب دست‌فرمونی!


اگر دست‌فرمان‌تان خوب است و سر این موضوع با این و آن كل می‌اندازید، «دست‌فرمون» موقعیت خوبی است كه در آن می‌توانید این توانایی را به رخ بكشید و از بالا رفتن آدرنالین خون‌تان لذت ببرید. این مسابقه تلویزیونی را شبكه نسیم برای شب‌های پاییز و زمستان98 تدارك دیده و اجرایش را به كامبیز دیرباز سپرده است.
دست‌فرمون چیه؟
این برنامه یك مسابقه اتومبیلرانی است كه برای شركت در آن فقط باید گواهینامه داشته باشید. رقابت میان علاقه‌مندان به این رشته مهیج در پیستی اتفاق می‌افتد كه برای این مسابقه تلویزیونی در نظر گرفته شده است. ظاهرا این مسابقه در شب و با ۳۰ دوربین تصویربرداری می‌شود.
دست كیه؟
دست‌فرمون را محمود محمودی تهیه‌ كرده كه قبل از این تهیه‌كنندگی برنامه ساعت 25
را هم برعهده داشت. ساخت دكور و مدیریت هنری برنامه هم با پیمان قانع است كه دكور برنامه‌هایی مثل ماه عسل، دورهمی، خندوانه و... را طراحی كرد. بهنام صفاریان، طراح و كارشناس و مسعود صنم، كارگردان این مسابقه بزرگ تلویزیونی هستند.
باز هم افراد مشهور؟
اجرای افراد مشهور به‌ویژه بازیگران مطرح، در برنامه‌های تلویزیونی حسابی باب شده است. پژمان بازغی، كودك‌شو؛ رامبد جوان، خندوانه و امیرحسین رستمی، شوتبال را در همین شبكه نسیم روی آنتن برده‌اند. در دیگر شبكه‌ها هم دانیال عبادی، محمدرضا گلزار و... برنامه داشته‌اند. اجرای چهره‌های شناخته‌شده عرصه بازیگری در برنامه‌های تلویزیونی، در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و موافقان و مخالفان خود را دارد. در صداوسیمای خودمان هم مدتی پیش حرف‌هایی مبنی بر احتمال كمتر شدن اجرای افراد مشهور شنیده شد. دست فرمون اما در حالی قرار است روی آنتن برود كه یك بازیگر اجرای آن را برعهده دارد. تهیه‌كننده این برنامه درباره انتخاب كامبیز دیرباز، هنرپیشه سینما و تلویزیون در مقام مجری برنامه به جام‌جم می‌گوید: آقای دیرباز در حوزه اتومبیلرانی و موتورسواری فعالیت و به این رشته علاقه دارد؛ دلیل اصلی انتخاب او، همین مساله است. گزینش این بازیگر فقط با ما نبود بلكه انتخاب مدیران شبكه هم بود. این ماجرا به یك سال قبل برمی‌گردد؛ زمانی كه بحثی در مورد اجرا یا عدم اجرای افراد مشهور در تلویزیون مطرح نبود و به همین خاطر هماهنگی‌های دست‌فرمون پیش از برخی برنامه‌ها كه مجری مشهوری داشتند، انجام شده است.