پایان دوران اثرگذاری فشار حداكثری

پایان دوران اثرگذاری فشار حداكثری


رئیس جمهور با تأكید بر شكست توطئه آمریكا در فشار حداكثری علیه ملت بزرگ ایران گفت: امروز همه آمار، ارقام و روحیه مردم نشان می‌دهد كه دوران اثرگذاری فشار حداكثری به پایان رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در جلسه هیأت دولت گفت: همه آمار و شرایط نشان می‌دهد، مسیری كه ملت، نظام، رهبری، نیروهای مسلح و همه جناح‌ها انتخاب كرده‌اند، درست است و باید با وحدت، اتحاد و یكپارچگی این مسیر را ادامه دهیم. رئیس‌جمهور افزود: ملت بزرگ ایران با مقاومت، نشاط، كار و تلاش و فداكاری حداكثری توانستند تحریم حداكثری و تروریسم اقتصادی را شكست دهند. مردم ایران در این یك‌سال و نیم گذشته كمر دولت آمریكا را شكستند و هیچ تردیدی وجود ندارد كه امروز قدرت ایران از هر زمان دیگر بیشتر است. روحانی با اشاره به این‌كه دوست و دشمن به قدرت، صبر و ایستادگی مردم ایران اعتراف می‌كنند، خاطر نشان كرد: دنیا در برابر این ایستادگی ملت ایران، دچار اعجاب است؛ 83 میلیون نفر مردم ایران دست به دست هم دادند و در برابر قدرت‌ها بویژه آمریكا و صهیونیسم ایستادگی كردند و امروز بهترین امنیت، شرایط و روحیه در كشور وجود دارد.
رئیس جمهور افزود: البته مردم از لحاظ اقتصادی دچار مشكلاتی هستند كه همه باید دست به دست هم داده و در راستای كاستن از مشكلات مردم تلاش كنیم.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحولات منطقه پرداخت و اظهار كرد: متأسفانه هنوز در گوشه و كنار منطقه شعله‌هایی دیده می‌شود كه گاهی این شعله در یمن و گاهی در نزدیكی مدیترانه و مرزهای تركیه و سوریه است. وی با بیان این‌كه دولت تركیه نسبت به مرزهای جنوبی خود نگرانی‌هایی دارد و حق آنهاست كه این نگرانی‌شان برطرف شود، گفت: معتقدیم باید راه و شیوه درست در این مسیر انتخاب شود. روحانی افزود: در اجلاس سران سه كشور ایران، روسیه و تركیه به صراحت اعلام كردیم كه راه‌حل امنیت در مرزهای شمالی سوریه و جنوب تركیه تنها با حضور ارتش سوریه امكان‌پذیر است. روحانی با اشاره به ضرورت هوشیاری نسبت به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ماه‌های آینده به‌عنوان یك حركت بزرگ سیاسی در كشور گفت: همه آنهایی كه مسؤول اجرا و نظارت هستند، باید كاری كنند كه نشاط سیاسی مردم افزایش پیداكند. رئیس‌جمهور با بیان این‌كه پیروزی این جناح یا آن جناح مهم نبوده، بلكه باید اجازه دهیم ملت پیروز شود، تأكید كرد: باید بگذاریم همه جناح‌ها احساس پیروزی كنند؛ باید به همه فرصت دهیم تا در این اجتماع شركت كنند.