یك روز شكلاتی

یك روز شكلاتی


كاش این یك قطعه شكلاتی را كه چند روز پیش از یكی از دوستان و همكاران گروه گرفته بودم، تناول می‌كردم كه حالا درست روی پایه‌های صفحه نمایشگر رایانه مدام به من چشمك نزند. می‌دانید قضیه از چه قرار است؟ رژیم مستبد لاغری و بحث كلیشه‌ای كاهش وزن! آن‌موقع كه بی‌محابا می‌خوردیم و می‌نوشیدیم، اصلا فكر این پاییز و زمستانمان نبود و حالا قرار است در مدت كوتاهی و برای كاری، آن كوه یا شاید هم تپه‌های چربی را آب كنیم. امیدوارم همتی حاصل شود و این كار برای من و هر شخص محترمی كه قصد لاغری و دست‌كم كاهش وزن و دست‌كم كوچك كردن شكم دارد، نتیجه‌بخش باشد. الهی آمین.
محمدصادق علیزاده، دبیر گروه فرهنگی هم نیست كه كمی حواسمان را از این حال و هوای نزار و گرسنگی فرساینده كم كند. او در ساعت 14 و به گفته خودش به قصد افزایش مهارت! گروه و روزنامه را ترك كرد و دست‌كم تا جمعه (روز كاری بعدی روزنامه‌نگاران) ما را با انبوهی از خاطرات ریز و درشت تنها گذاشت. باوجود این‌كه این دوری سخت بود و دست و دلمان در غیاب صادق‌جان، به كار نمی‌رفت اما نهایت تلاشمان را كردیم كه شرمنده شما نباشیم.
در همین صفحه پیش رو كه در دستان مبارك شما قرار دارد، همكاران رفته‌اند سراغ دیوارنگاره‌های میدان ولیعصر (عج) با موضوع اربعین و آن را تحلیل كرده‌اند. دیوارنگاره‌ها با موضوعات مختلف و به شرط طراحی و اجرای درست، نقش مهمی در زیباسازی شهری دارند.
صفحه بعدی هم حال و هوایی مرتبط با اربعین و ایام عزاداری دارد؛ هرسال در این روزها و دهه اول محرم و بعد هم اربعین، حتما بیش از همیشه واژه موكب را می‌شنوید و اگر هم زائر باشید، گذرتان به آنها می‌افتد، همان ایستگاه‌های خدمات‌رسانی زائران برای اسكان و پذیرایی. این موكب‌ها معمولا بیشتر در مرزهای غربی ایران هستند، اما نباید از موكب‌های شرق كشور هم غافل شویم. همكارمان آذر مهاجر سراغ علیرضا محبی، یك فعال فرهنگی و پخش‌كننده كتاب رفته و درباره موكب‌های شرق ایران با او گفت‌وگو كرده است.
همكار دیگرمان ساناز قنبری هم در صفحه سینما سراغ حسین مهری، بازیگر نقش عباس زریباف در فیلم ماجرای نیمروز؛ رد خون ساخته محمدحسین مهدویان رفته و با او گفت‌وگوی ویژه‌ای كرده است كه ماحصل آن در صفحه 11 پیش روی شماست.
كیكاووس‌خان زیاری هم در صفحه سینمای جهان پی حاشیه اخیر هالیوود را گرفته؛ ماجرا از این قرار است كه چند روز پیش مارتین اسكورسیزی، كارگردان بزرگ سینما كه فیلم مرد ایرلندی او مدتی است در سینماها اكران شده، مخالفت خود را با ساخت اكشن‌های ابرقهرمانانه هالیوودی اعلام كرده و گفته این فیلم‌ها سینما نیست و دست‌كم آثار خوش ساختی است كه به بازی‌های رایانه‌ای شباهت دارد.
مطلب تمام شد و باز چشممان افتاد به آن قطعه شكلات اولیه!