عربستان می‌پردازد!

دونالد ترامپ در توضیح هزینه اعزام 3000نیروی نظامی به عربستان گفت:

عربستان می‌پردازد!

این جمله دقیقا ترجمه همان عبارتی است كه دونالد ترامپ در مورد سران عربستان سعودی به‌كار برد و این كشور را به یك گاو شیرده تشبیه كرد.
تاكنون آمریكا به‌خصوص در دوران ترامپ موفق شده میلیاردها دلار از سلاح‌های خود را به كشور عربستان سعودی فروخته و به این ترتیب كارخانه‌های ورشكسته اسلحه‌سازی در كشورش را از نو احیا كند.
به گزارش ایرنا، ترامپ دیروز نیز در واكنش به موج جدید اعزام سربازان آمریكایی به عربستان سعودی از همین منطق استفاده كرد و گفت: «عربستان پس از درخواست من حاضر به پرداخت هزینه نیروهای بیشتر در منطقه شد».
روز جمعه وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام كرده بود: «دولت ترامپ 3000 نیروی نظامی بیشتر به عربستان اعزام و همچنین سیستم‌های دفاع هوایی را به این كشور ارسال می‌كند». هدف از اعزام این نیروها مثل همیشه «‌خطر ایران‌» عنوان شده است. موضوع ساده‌ای كه ظاهرا آمریكایی‌ها و اسرائیلی‌ها با انگشت نهادن بر آن می‌توانند بیشترین باج و خراج‌ها را از سران بعضی كشورهای عرب به صورت نقد دریافت كنند.
محمدعلی الحوثی، عضو شورای مركزی جنبش انصارا... یمن در واكنش به اعزام هزاران نیروی جدید آمریكایی به عربستان، گفت: به جای اعزام هزاران نیروی نظامی به خاورمیانه و برنامه‌ریزی جنگ و خونریزی برای هم پیمانان خود و ملت‌های آزاده، بهتر است رئیس‌جمهور آمریكا و مارك اسپر، وزیر دفاع این كشور طرح‌های همزیستی، زندگی برابر و دموكراسی را گسترش دهند. وی اضافه كرد: بهتر است برای یك بار هم كه شده به هم‌پیمانان خود بگویند، معنای شاخه زیتون در نشان ایالات متحده چیست. آنها ادعا می‌كنند كه بخشی از ترویج انسانیت هستند، ولی در عمل به هم‌پیمانان خود كمك می‌كنند تا بدترین بحران انسانی را در یمن رقم بزنند. به گفته الحوثی شمار نیروها به معنای پیروزی نیست و چیزی كه ۱۴ هزار سرباز نتوانسته‌اند محقق كنند، سربازان بیشتر هم نمی‌توانند رقم بزنند. عربستان سعودی به رغم داشتن قدرتمند ترین و جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات آمریكایی نتوانسته است با موشك‌ها یا پهپادهای دست ساز نیروهای مقاومت یمن مقابله كند. طی یك‌سال گذشته بارها تاسیسات فرودگاهی و نفتی یا گازی عربستان سعودی آماج حملات پهپادی و موشكی نیروهای انصارا... یمن بوده است.
عضو شورای عالی سیاسی انصارا... یمن خطاب به سعودی‌ها می‌گوید: ملت ما از نیروها، سلاح‌‌ها و رهبری شما نمی‌هراسد و از نیروهایی آمریكایی بیشتر نیز باكی ندارد و بر خداوند توكل می‌كند و به اذن خداوند هرآنچه انجام دهید، به ضرر شما خواهد بود. به گفته الحوثی دولت آمریكا بهتر است دنیا را با تغییر سیاست‌های خصمانه خود كه جز ویرانی فایده‌ای نداشته، شگفت‌زده كند.
مردم آمریكا باید بدانند دولتشان از جنگ‌ در ویتنام، عراق و یمن هیچ نفعی نبرده است.