باز هم تو بردی «آرین»

شطرنج‌باز ایرانی برای بار دوم صهیونیست‌ها را تحقیر کرد

باز هم تو بردی «آرین»

 در مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان، نماینده شطرنج ایران در اقدامی جوانمردانه و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، حاضر به رقابت با نماینده رژیم صهیونیستی نشد. در دور چهارم مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان (زیر ۲۰ سال) آرین غلامی، نماینده شطرنج ایران در اقدامی جوانمردانه و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر به رقابت با نماینده رژیم صهیونیستی نشد. البته این پایان ماجرا نبود، زیرا در ادامه غلامی، نماینده شطرنج ایران تصمیم گرفت از مسابقات نیز كناره‌گیری كند. این برای دومین‌بار در چند ماه اخیر است كه غلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر به رویارویی با نماینده رژیم كودك‌كش صهیونیستی نمی‌شود. او پیش از این نیز در رقابت‌های سوئد این اقدام جوانمردانه را انجام داده بود.
آرین همان دفعه اول، آب پاكی را روی دست همه ریخته و در گفت‌و‌گو با جام‌جم گفته بود: «در آنجا اعلام كردم به‌خاطر دفاع از مردم فلسطین از رویایی با حریف رژیم‌ صهیونیستی امتناع می‌كنم.» آرین این بار هم همین تصمیم را گرفت تا نه در صفحه شطرنج، بلكه در صحنه حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم، رژیم اشغالگر را آچمز كند تا آنها هیچ راهی غیر از تسلیم شدن نداشته باشند. پس از این حركت غلامی، رسانه‌های مختلف جهان به بازتاب آن پرداختند و سعی كردند با آب و تاب دادن به ماجرا، شرایط را طور دیگری جلوه بدهند؛ طوری كه سایت فدراسیون جهانی هم به كناره‌گیری غلامی واكنش نشان داده است. با این حال هدف مشخص است و آرین همان تصمیمی را گرفت كه سال‌ها قبل خیلی از ورزشكاران ایران در رشته‌های مختلف گرفته بودند.
 طباطبایی هم با حریفی از رژیم صهیونیستی مسابقه نداد
پس از آن که آرین غلامی در دور چهارم رقابت های قهرمانی جوانان جهان در هند مقابل حریف صهیونیستی حاضر به رقابت نشد و از ادامه رقابت ها انصراف داد، محمد امین طباطبایی نماینده شطرنج ایران، در دور ششم این رقابت‌ها از رویارویی با حریفی از رژیم صهیونیستی سر باز زد و مقابل این حریف حاضر نشد.