همه نامزدهای آقای شاعر

فهرست نامزدهای دریافت جایزه تی‌.‌اس‌.الیوت 2019 منتشر شد

همه نامزدهای آقای شاعر

 هر قدر فكر كردیم ببینیم از تی‌.اس‌.الیوت معروف‌تر شاعر داریم یا نه، به نتیجه‌ای نرسیدیم. بنابراین لازم نیست بگوییم او كه بود و چه كرد. بنابراین صاف برویم توی خبر؛ فهرست ده شاعر راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه ادبی
تی.اس.الیوت سال ۲۰۱۹ اعلام شد؛ جایزه‌ای كه بیش از دو دهه است به نام الیوت اهدا می‌شود. آن‌طور كه ایسنا گزارش گاردین را ترجمه كرده،‌ در بین فهرست شاعرانی كه برای كسب جایزه ۲۵ هزار پوندی ‌تی. اس. الیوت‌ به رقابت می‌پردازند، می‌توان به نام «جی برنارد» ـ برنده پیشین جایزه «‌تد هیوز»‌ ـ اشاره كرد.
جان برنساید ـ رئیس هیات داوران این دوره از جایزه ادبی
«تی.اس.الیوت» ـ بیان كرد: تمامی نامزدهای راه‌یافته به فهرست نهایی این جایزه از برترین و بی‌باك‌ترین شعرای حال حاضر هستند.
فهرست كامل نامزدهای نهای جایزه «تی. اس. الیوت» ۲۰۱۹ به این شرح اعلام شده است: آنتونی آناكساگورو برای ‌پس از رسومات، فیونا بنسن برای سرگیجه و روح، پائول فارلی برای مرداب، جی برنارد‌ برای موج خروشان، ایلیا كامینسكی برای ‌جمهوری ناشنوا، شارون اولدز برای آریاس، ویدیان راوینتیران برای یك میلیون گلبرگ، دریان ریز جونز‌ برای اراتو، راجر رابینسون برای یك بهشت قابل حمل و كارن سولی برای غار.
سال گذشته هانا سولیوان شاعر بریتانیایی، جایزه
«‌تی. اس. الیوت» ‌را برای ‌اولین مجموعه شعرش به نام
«‌سه شعر» كسب كرد. برنده امسال این جایزه در جریان یك مراسم در 13 ژانویه ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد.
جایزه «تی‌.اس. الیوت» از سال ۱۹۹۳ برای بزرگداشت نام توماس استرنز الیوت شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و منتقد ادبی برنده‌ نوبل ادبیات نامگذاری شده است. او سال ۱۸۸۸ در ایالت میسوری آمریكا به دنیا آمد و در مجموع، هفت نمایشنامه، ۱۷ اثر غیرداستانی و ده كتاب شعر نوشت. الیوت از كسانی چون هومر، دانته، شكسپیر
و جوزف كنراد الهام گرفت و خود الهام‌بخش نویسندگان
دیگری شد. تی.اس. الیوت در دوران زندگی، جایزه‌های متعددی دریافت كرد كه به نوبل ادبیات، نشان لیاقت از پادشاه جورج ششم در سال ۱۹۴۸، نشان افتخار دولت فرانسه در سال ۱۹۵۱، جایزه‌ «گوته» در سال ۱۹۵۵، مدال «دانته» در سال ۱۹۵۹، نشان شوالیه‌ ادبیات و هنر فرانسه در سال ۱۹۶۰ و نشان آزادی ریاست‌جمهوری در سال ۱۹۶۴ می‌توان اشاره كرد.