قاطعیت فدراسیون فوتبال

قاطعیت فدراسیون فوتبال


 كارلوس كی‌روش بعد از شكست 3 بر صفر در بازی تداركاتی مقابل الجزایر، از مردم كلمبیا عذرخواهی كرد. این عذرخواهی بعد از تكذیب ادعای او درباره خامس رودریگز توسط رامن خسوران فرانكو، رئیس فدراسیون فوتبال كلمبیا صورت گرفت. وقتی رئیس فدراسیون گفت حذف اسم خامس با هماهنگی كامل سرمربی و كاپیتان تیم صورت گرفته و هر ادعایی غیر از این، «دروغ» است.
سرمربی تیم ملی كلمبیا حالا دیگر متوجه شده كه كلمبیا،‌ ایران نیست. او در ایران هر چه فریاد می‌زد، همه پنهان می‌شدند تا مبادا تركش عصبانیت غیرقابل مهار كی‌روش، به آنها برخورد كند. رئیس فدراسیون و دبیرش كه حالا استعفا کرده و در همه نقاط فدراسیون دیده می‌شود، آن روزها حتی یك بار هم در برابر كی‌روش نایستادند و سرمربی سابق تیم ملی ایران حتی در قرعه‌كشی جام جهانی 2018 در مسكو با آنها قهر بود تا قهر او به چشم رسانه‌ها بیاید. او حتی بعد از بازگشت از قرعه‌كشی در اولین جلسه خصوصی و طولانی‌مدتش با رئیس فدراسیون بارها بر سر رئیس فریاد كشید و حتی یك پاسخ جدی از رئیس دریافت نكرد. او هر چه تاخت، به مانعی برخورد نكرد و نتیجه این مدیریت غلط، رفتارهای هنجارشكنانه سرمربی تیم ملی بود و ما گمان می‌كردیم، او مقصر است....
اما كلمبیا دیگر ایران نیست. رئیس فدراسیونی دارد كه كی‌روش را سر جایش می‌نشاند تا اشتباه اول و كوچك‌تر سرمربی به اشتباه دوم و بزرگ‌ترش تبدیل نشود. فدراسیون فوتبال اگر روز اول در برابر اولین رفتار نادرست كی‌روش می‌ایستاد، كار به مقابله مستقیم او با تمام فوتبال ایران كشیده نمی‌شد كه در جام ملت‌ها، بخش قابل توجهی از هواداران فوتبال، آرزوی شكست تیم ملی را داشته باشند. كی‌روش مقصر بود؛ اما مقصر اصلی، مدیریتی است كه اجازه اشتباه به كی‌روش داد.