از تیم ملی دور شده‌اند، این حرف‌ها را می‌زنند!

واكنش رئیس فدراسیون كبدی به دریافت 12 درصد از قرارداد لژیونرها

از تیم ملی دور شده‌اند، این حرف‌ها را می‌زنند!

حاشیه‌های ناتمام از جنس كبدی. این بار ادعای ملی‌پوشانی كه در لیگ هند بازی می‌كنند. همین یكی دو روز قبل بود كه معراج شیخی، ملی‌پوش كبدی كه در لیگ هند بازی می‌كند انتقادات تندی را از فدراسیون كبدی ایران كرد. او حرف‌هایی را به زبان آورد كه اگر حقیقت داشته باشد فقط باید سر را به نشانه تاسف برای فدراسیون نشین‌ها تكان داد. شیخی گفت: قرارداد من در لیگ هند حدود یك میلیارد و 300 میلیون تومان است. البته خیلی از این پول به ما نمی‌رسد. حدود ۲۵ درصد باید مالیات بدهیم و ۱۲ درصد از مبلغ قرارداد را نیز به فدراسیون كبدی پرداخت كنیم.
او بیان کرد: ما را در تنگنا قرار دادند. قبل از این‌كه به لیگ هندوستان بیاییم از ما چك و سفته گرفتند كه باید ۱۲ درصد قرارداد را به فدراسیون بپردازیم وگرنه اجازه حضور در لیگ هند را به ما نخواهند داد. در هیچ رشته‌ای شاهد چنین ماجرایی نیستیم كه یك لژیونر مقداری از قراردادش را به فدراسیون بدهد. دادن مالیات به هندی‌ها كاملا طبیعی و قانونی است و ما هم مشكلی با این قضیه نداریم. اما پرداخت پول به فدراسیون واقعا زور دارد. آنها كه قراردادشان بالای ۵۰۰ میلیون تومان است باید ۱۲ درصد به فدراسیون بدهند و آنها كه قراردادشان زیر ۵۰۰ میلیون تومان است ۱۰درصد پرداخت خواهند كرد. به‌دلیل همین مشكلات تصمیم گرفته‌ام كبدی را كنار بگذارم و كاملا هم جدی هستم.
این در حالی است كه با اورسجی، رئیس فدراسیون كبدی تماس گرفتیم تا وی درباره ادعای ملی پوشان حرف بزند. او می‌گوید: من توضیحی بدهم. اولا مبلغی كه دریافت می‌شود ۱۲درصد نیست، بلكه 8 درصد است و آن هم قبل از كسر مالیات گرفته می‌شود. به احتمال فراوان معراج به‌خاطر این‌كه دیگر توان حضور در تیم ملی را نداشته این حرف‌ها را زده است. ما باشگاهی نداریم كه بازیكنان را معرفی كند و خودمان این كار را انجام دادیم. در این میان حق ترانسفر را با توجه به قوانینی كه وجود دارد از بازیكنان لژیونر اخذ می‌كنیم تا به توسعه كبدی بپردازیم. این درصد در جلسه هیات رئیسه مشخص شده و تصمیم شخصی نیست. اگر قرار باشد یك بازیكن با فدراسیون همكاری نكند و در تیم‌های ملی یا لیگ داخلی شركت نكند كه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. ما زحمت ترانسفر را می‌كشیم و بعد بازیكن دیگر یك تشكر خشك و خالی هم نمی‌كند.
او ادامه داد: حرف‌هایی كه زده شده نادرست است. مگر می‌شود به خاطر این 8 درصد بخواهد كبدی را كنار بگذارد؟ یعنی به خاطر حدود ۲۰۰ میلیون تومان، قید حدود یك میلیارد تومان را می‌زنند؟ معراج بازیكن ارزنده‌ای است، اما مدتی است از تیم‌های ملی فاصله گرفته است. آینده در اختیار بازیكنان جوان خواهد بود. ۱۴ نفر تمكین كردند و همین یك نفر مشكل دارد. چطور بابت ۲۵ درصد مالیاتی كه از او كسر می‌شود جبهه نمی‌گیرد؟
اورسجی گفت: معراج شیخ مدت‌هاست كه عضو تیم ملی نیست و در بازی‌های آسیایی جاكارتا هم حضور نداشت. در پست او پنج شش بازیكن خوب داریم و حالا با این حرف‌ها نمی‌دانم به‌دنبال چیست. چرا فاضل اتراچالی و معین نبی‌بخش این مسائل را عنوان نمی‌كنند؟