می‌خواستند مرا خراب کنند

علی کفاشیان در گفت‌و‌گو با ما از حواشی ناتمام پیرامون خود می‌گوید

می‌خواستند مرا خراب کنند

علی كفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال چندی پیش از سوی كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به مدت پنج سال از حضور در میادین محروم شد. این كمیته اعتقاد داشت در ماجرای حق پخش ناپدید شده مقدماتی دور اول جام جهانی برزیل، پولی گم شده و كفاشیان مسؤول آن بوده است. به همین دلیل تصمیم گرفت تا رئیس سابق فدراسیون را با چنین محرومیت سنگینی روبه‌رو كند. بعد از آن علی كفاشیان اعتراض كرد و پرونده به استیناف رفت.
او در این باره به جام‌جم می‌گوید: اولین بحث ما این بود كه مگر رای بدوی نیست؟ چرا دوستان به‌صورت رسمی اعلام كرده‌اند؟! مگر نه این‌كه ما باید اعتراض می‌زدیم و پرونده به استیناف می‌رفت؟ ولی قبل از این‌كه پرونده به استیناف برود دوستان نه تنها اعلام رسمی كردند بلكه به فیفا و كنفدراسیون فوتبال آسیا هم نامه زدند.
او در توضیح جزئیات این اتفاق اضافه می‌كند: رای را برای این دو نهاد هم فرستادند تا مثلا به آنها هم بگویند بنده محروم هستم. این اتفاق نشان می‌داد كه به هر حال دوستان چه هدفی داشتند و واقعا می‌خواستند بنده را در اذهان عمومی خراب كنند. من خودم احساس می‌كنم یك جریانی پشت ماجرا وجود داشت ولی شكر خدا مردم هم بنده را می‌شناسند و هم دوستان را. خود آقایان مشكل داشتند. حالا من نمی‌خواهم خیلی در این باره صحبت كنم و موضوع را شفاف بگویم. ولی به هر حال از روز اول مشخص بود با بنده مشكل دارند و می‌خواهند این كارها را كنند. كفاشیان همچنین می‌گوید: من اگر می‌خواستم در فوتبال پول
در بیاورم هزار و یك راه دیگر بود. می‌توانستم این كار را بدون سر و صدا انجام دهم. مگر در این سال‌ها كم برای فوتبال درآمدزایی كردیم؟ به جام جهانی رفتیم و كلی پاداش و پول برای فوتبال مان گرفتیم. خدا را شكر اسناد و مدارك فدراسیون فوتبال هم كامل و مشخص است. هر زمان دوستان شك و شبهه داشتند، از سازمان بازرسی در این باره سوال كنند. دیگر آنها كه دروغ نمی‌گویند. ما تمام اسنادمان را شفاف دادیم. هیچ موردی هم پیدا نشد. منتها بعضی دوستان تلاش كردند به ناحق و به شكل دیگری ما را محكوم كنند.
رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره جزئیات پرونده می‌گوید: جزئیات پرونده مشخص است. ما سیگنال‌ها را به شركتی خارجی فروختیم. آنها كلاهبرداری كردند. در پرونده هم ثابت شده از ایران كلاهبرداری شده است. یعنی درباره پول‌ها هیچ ابهامی وجود ندارد. كسانی كه رای را دادند می‌دانند از  جانب ما مشكلی نبوده است. با وجود این رای دادند تا ما خراب شویم. ولی مردم به خوبی بنده را می‌شناسند.
در حال حاضر پرونده در استیناف است و نكته اینجاست با وجود بررسی‌های چند باره، رای نهایی صادر نمی‌شود. عده‌ای می‌گویند با غیبت ادامه دار تورك در فدراسیون فوتبال، به احتمال فراوان توپ به زمین تاج رئیس فدراسیون افتاده است. توقع كفاشیان این بوده كه كمیته استیناف با دستور تاج سریعا رای نهایی را درباره او اعلام كند ولی این كمیته به دلایلی فعلا در صدور رای تاخیر دارد و این مساله گویا باعث ناراحتی رئیس سابق فدراسیون شده است. عباس ترابیان هم كه در این پرونده پنج سال از حضور در فوتبال محروم شده، توضیح می‌دهد: ما منتظریم رای استیناف اعلام شود و امیدواریم این اتفاق سریع‌تر رخ دهد. ثابت شده ما تخلفی نكرده‌ایم.