نباید تماشاگران  را محروم کنند

نوراللهی: ما برد می‌خواستیم و به هدف‌مان رسیدیم

نباید تماشاگران را محروم کنند

 كاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در روزی كه هواداران محروم از همراهی تیم محبوب‌شان بودند، احمد نوراللهی بود. او مراسم ابتدایی كار را آغاز كرد، اما در اواسط دیدار با پیكان، بازوبند را ابتدا به امید عالیشاه سپرد و این بازوبند در نهایت به بازوی سیدجلال حسینی بسته شد. اما احمد نوراللهی كه زننده گل سه امتیازی پرسپولیس مقابل پیكان و رقم زننده سه امتیاز بازی بود به خبرنگار جام‌جم گفت: یك روز‌هایی مثل روز بازی با پیكان ممكن است معادلات پیچیده شود. در این مدل از بازی‌ها باید خیلی زود به گل برسیم و تعداد گل‌ها را بیشتر كنیم. همچنین به حفاظت از گل‌های زده خودمان بپردازیم. البته بازی برای ما سخت شد، زیرا پیكان، گل خورده خود را جبران كرد و قصد داشت برای ما خطر‌های بیشتری بسازد ولی در نهایت خدا خواست تا سه امتیاز را بگیریم و بازی را ببریم. در واقع ما از این بازی فقط سه امتیاز  می‌خواستیم كه لطف خدا و دعای خیر مردم شامل حال‌مان شد و به خواسته‌مان رسیدیم.
نوراللهی اضافه كرد: همان‌طور كه می‌بینید هفته به هفته بهتر و هماهنگ‌تر می‌شویم. در این هفته توانستیم هم روی زمین گل بزنیم و هم روی تاكتیك‌های ارسال مستقیم. در نیمه نخست انصافا عملكرد بسیار خوبی داشتیم و در مجموع كار، تسلط كاملی بر بازی نشان دادیم. این موضوع ثابت می‌كند پرسپولیس مسیر پیشرفت خود را پیدا كرده و می‌خواهد افتخارات گذشته را تكرار كند. ما نسبت به شرایط‌مان بی‌تفاوت نیستیم و با همین سرعت كارمان را ادامه می‌دهیم. البته باید اشتباهات فردی در پرسپولیس كاهش یابد و همه بازیكنان در خدمت تیم ملی باشند.
این بازیكن با اشاره به محرومیت هواداران از حضور در دیدار مقابل پیكان افزود: در ابتدا به این موضوع اشاره می‌كنم كه پیكان تیم بسیار خوب و محترمی بود و مقابل ما فوتبال جذابی را ارائه داد كه واقعاً جای تماشاگران خالی بود تا بتوانند این بازی خوب و زیبا را از نزدیك ببینند؛ چون مشخصاً دیدار بسیار خوبی را ارائه كردیم و هر دو تیم موقعیت‌های زیادی برای گلزنی ساختند. اگر هواداران در كنارمان بودند شاید بیشتر از دو گل هم در این بازی به ثمر می‌رساندیم، اما حرف من این است كه هواداران تمام سرمایه فوتبال هستند. آنها را نباید محروم كنیم. فوتبال بدون تماشاگر هیچ معنایی ندارد. وقتی در ورزشگاه و روی سكوها حضور داشته باشند، تازه فوتبال شكل واقعی خود را پیدا می‌كند؛
در غیر این صورت فوتبال كاملا جنبه عادی دارد. امیدوارم دیگر با چنین احكامی مواجه نشویم چون محرومیت از حضور هواداران برای كل فوتبال ایران نتایج خوبی در بر ندارد. در همین بازی با پیكان دیدید كه به‌خاطر نبود هواداران، چقدر كارمان سخت شد و تیم حریف توانست از این موضوع استفاده می‌کند و پرسپولیس را تحت فشار قرار بدهد. باید قبول كنیم كه شرایط خاصی در بازی حكمفرما بود اما همین كه با سه امتیاز از زمین خارج شدیم باعث خوشحالی است، زیرا می‌توانیم این امتیازات را به طرفداران خود تقدیم كنیم.
كاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درخصوص افت فنی تعدادی از بازیكنان به‌خصوص جونیور براندائو اضافه كرد: من هم یك بازیكن هستم و صحبت درخصوص عملكرد سایر بازیكنان تیم در حوزه كاری من نیست اما به‌عنوان یكی از كاپیتان‌های تیم باید بگویم پرسپولیس مجموعه‌ای از بازیكنان است و ما باید در كنار هم قرار بگیریم و فعالیت‌های‌مان را ادامه دهیم. هر نتیجه‌ای كه به دست می‌آید حاصل اشتباهات یا تلاش تمام اعضای تیم است. اگر ببریم، همه در آن سهیم هستند و اگر ببازیم، هر كسی باید تقصیر خودش در شكست را بپذیرد. ما نمی‌توانیم بگوییم یك بازیكن فلان اشتباه را داشته یا یك بازیكن نتوانست به‌خوبی شایستگی‌های خود را نشان دهد. در مورد جونیور هم تاكید می‌كنم كه او بسیار بازیكن خوبی است و حداقل این كه كیفیتش را همیشه در تمرینات نشان می‌دهد، اما هنوز با شرایط فوتبال در ایران آشنا نشده و به همین علت مشكلاتی دارد. با این حال همه ما از این بازیكن برزیلی حمایت می‌كنیم تا به فرم ایده‌آل برسد و روند گلزنی هایش را آغاز كند.
نوراللهی درخصوص وضعیت خط حمله این تیم و عدم گلزنی مهاجمان پرسپولیس گفت: همان‌طور كه تاكید كردم پرسپولیس تیمی نیست كه فقط مهاجمان در آن وظیفه گلزنی داشته باشند. پس از انتخاب سرمربی جدید و در شرایط فعلی، در كنار مهاجمان همه بازیكنان تیم وظیفه گلزنی بر عهده دارند و این طور نبوده كه فقط بار گلزنی روی دوش مهاجمان باشد. درست همین اتفاق برای مدافعان می‌افتد و بار حفاظت از دروازه فقط به‌عهده آنان نیست. همه ما حمله می‌كنیم و با هم باید دفاع را انجام بدهیم. پرسپولیس یك تیم هدفمند با تاكتیك‌های مشخص است كه اتحاد و همدلی زیادی بین بازیكنان برقرار شده است. باید ببینیم در ادامه فصل چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، اما می‌خواهیم بار دیگر به قهرمانی رسیده و به هدف‌هایی كه در ذهن داریم پیگیری برسیم.