اعلام جزئیات ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسكن

اعلام جزئیات ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسكن


محمود محمودزاده، سرپرست معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه با اشاره به این‌كه در قالب طرح اقدام ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسكونی به متقاضیان تحویل داده می‌شود، افزود: هم‌اكنون ۱۸۰ واحد در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد كه ثبت‌نام برای دریافت این واحدها از نیمه آبان ماه شروع خواهد شد.
محمودزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با بیان این‌كه برای ثبت‌نام در این طرح سامانه‌ای به‌زودی معرفی می‌شود، گفت: ثبت‌نام برای این طرح به صورت آزمایشی در استان كرمان شروع‌شده و تا پایان سال در همه استان‌ها انجام خواهد شد.
سرپرست معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این‌كه چهار ارگان در این طرح مشاركت دارند، ادامه داد: ثبت‌نام‌های این مرحله مربوط با بنیاد مسكن است و مابقی ارگان‌ها نیز به مرور آماده اجرا و عملیاتی كردن این طرح خواهند شد.
محمودزاده با اشاره به این‌كه ثبت‌نام برای این طرح چهار شرط اصلی دارد، گفت: متقاضی باید فاقد مالكیت مسكن باشد، تأهل، استفاده نكردن از امكانات دولتی و داشتن سابقه سكونت در شهر مورد درخواست شرایط اصلی ثبت‌نام در این طرح است.
وی این طرح را یك طرح هدفمند برای دهك‌های متوسط به پایین كشور دانست و افزود: در قالب این طرح مابقی واحدهای مسكن مهر نیز با سرعت تكمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.سرپرست معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌كه كشور نیاز به ۸۰۰ هزار واحد مسكونی دارد، گفت: دولت برای تأمین همه این واحدهای مسكونی ورود نخواهد كرد.