خنجر به قلب اژدها

قهرمانی شیربچه‌های ووشوی ایران بالای دیوار چین

خنجر به قلب اژدها

قهرمانی ووشو در مهد این رشته ورزشی،در چین. سال‌ها بود كه چینی‌ها به كسی باج نمی‌دادند. یك جورهایی حیثیتی بود برایشان بردن مدال در این رشته ورزشی. اما شیربچه‌های ایران این‌بار كاری كردند كارستان. آنها هم مدال‌های طلا را درو كردند و هم جام قهرمانی را در سرزمین اژدها بالا بردند. به گزارش جام‌جم ملی پوشان ایران سال 2017و در روسیه در بخش ساندا عنوان قهرمانی را به دست آورده بودند و این بار مقابل چشمان چینی‌ها و با اقتدار كامل و كسب مدال طلا توسط همه سانداكاران اعزامی در دو بخش زنان و مردان برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود كردند. ملی پوشان ایران در این دوره از رقابت‌ها هشت مدال طلا كسب كردند و چینی‌ها صاحب شش مدال طلا شدند. این در حالی است كه ویتنام هم با یك طلا،دو نقره و یك برنز سوم شد.

 كار بزرگ محسن محمد سیفی
ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها قهرمان شدند اما باید گفت كار بزرگ را محسن محمد سیفی انجام داد. مسابقات ساندا در هفت وزن زنان و ۱۱ وزن مردان برگزار می‌شود كه هر كشور مجاز به اعزام پنج نماینده در بخش مردان و سه نماینده در بخش زنان است. در واقع در بخش ساندا رده بندی نهایی تیم‌ها براساس هشت مدال محاسبه می‌شود كه سیفی روز گذشته نماینده چین را در نیمه نهایی شكست داد و مانع حضور یك سانداكار میزبان به دیدار نهایی شد. ولی هر هشت سانداكار ایران به فینال رسیدند و موفق به كسب هشت مدال طلای با ارزش شدند.

 در مجموع چند مدال گرفتیم؟
در مجموع مردان و زنان در هر دو بخش تالو و ساندا نیز ایران با ۹ طلا، سه نقره و یك برنز نایب قهرمان شد. چینی‌ها با ۱۴ طلا، یك نقره و یك برنز عنوان قهرمانی را كسب كردند. هنگ‌كنگ با پنج طلا، چهار نقره و یك برنز سوم شد. اندونزی، ماكائو و مالزی هم مكان‌های بعدی جدول توزیع مدال‌ها را به خود اختصاص دادند. الهه و شهربانو منصوریان، مریم هاشمی،محمد علی مجیری، عرفان آهنگریان، علی خورشیدی یوسف صبری، محسن محمد سیفی، میلاد عارفی مقام ۹ مدال طلا، هانیه رجبی دو مدال نقره، زهرا كیانی هم یك برنز برای تیم ووشوی ایران در این دوره از مسابقات كسب كردند.