آقای گلی هدف هر مهاجمی است

رضا گوچی در گفت‌وگو با جام‌جم

آقای گلی هدف هر مهاجمی است

رضا قوچان‌نژاد مهاجم ایرانی زوله تا همین جای فصل شش امتیاز برای تیمش گرفته است. وقتی او به این تیم رفت، زوله تیم یكی مانده به آخر جدول رده‌بندی لیگ هلند بود. این تیم در گلزنی تیمی ناكامل بود و در واقع مسؤولان قصد داشتند با جذب رضا مشكل را حل كنند.
حالا اما در مدت كوتاهی زوله پیشرفت نسبتا خوبی داشته و چهار پله بالاتر رفته است. آنها با تیم‌های بالایی هم اختلاف زیادی ندارند و با دو سه برد دیگر می‌توانند حتی تا وسط‌های جدول بالا بروند.
در حال حاضر زوله 10 امتیاز به دست آورده و نكته اینجاست كه قوچان‌نژاد در كسب شش امتیاز تاثیر مستقیم داشت. او ابتدا در بازی با آر كی سی كه تیمش دو بر یك عقب بود، به زمین رفت و در چشم به هم زدنی شرایط را تغییر داد. این بازیكن موفق شد چهار گل بین دقایق 60 تا 88 بزند و تیمش را برنده مسابقه كند. اتفاقی كه البته بازخورد زیادی هم در هلند داشت و باعث تمجید تمام رسانه‌های این كشور از گوچی شد. در هفته گذشته هم تیم زوله در زمین خود میزبان تیم اودین بود كه در این بازی هم رضا دوباره عامل برد تیم شد. تا دقیقه 74 دو تیم به تساوی رضایت داده بودند تا این‌كه گوچی موفق شد گل بزند و تیمش را دو بر یك جلو بیندازد. گل سوم زوله هم دیگر كار را تمام كرد و سه امتیاز را دشت كردند. رضا در واقع در مسیر امتیازگیری تیم بسیار اثرگذار بوده است.
وقتی از او در این‌باره می‌پرسیم می‌گوید: من شش‌امتیاز برای تیم گرفتم؟ خداراشكر. ولی به نظر خودم این‌طور نیست. اگر من گل زدم یكی پاس گل داده. اگر یكی پاس گل داده كل تیم حمایت كرده‌اند. امتیازاتی كه می‌گیریم حاصل كار تیمی است. هیچ مهاجمی به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد. هیچ تیمی یك نفره نمی‌تواند بازی كند. ما یك تیم هستیم كه به‌خوبی كار گروهی می‌كنیم و در حال تقویت خودمان هستیم.
رضا قبلا تا مرز آقای گلی لیگ هلند رفت. آیا او امسال می‌تواند این تابو را بشكند و سرانجام آقای گل این كشور شود؟ «هر مهاجمی كه بازی می‌كند هدفش آقای گلی است. همه مهاجم‌ها دوست دارند بیشترین گل را برای تیم‌شان بزنند. من هم دوست دارم این اتفاق بیفتد ولی چنین مساله‌ای برایم در اولویت اول نیست. اولویت اول من این است كه بتوانم خواسته‌های مربی‌ام را در زمین مسابقه اجرا كنم. ان‌شاءا... بعد از آن اگر بتوانم به موفقیت انفرادی هم برسم برایم خوب است.» در حال حاضر رضا با پنج گل زده در رده سوم جدول گلزنان لیگ هلند قرار دارد. بهترین گلزن لیگ تا اینجا ده گل زده و در رده دوم هم چند بازیكن شش گله حضور دارند. تعداد بازیكنانی هم كه پنج گل به ثمر رسانده‌اند، كم نیست.