سرقت اینترنتی  به بهانه فروش فیلترشكن

سرقت اینترنتی به بهانه فروش فیلترشكن


مرد تبهكار با كارت بانكی كارتن‌خواب‌ها و به شیوه فیشینگ حساب بانكی خریداران فیلترشكن را خالی می‌كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات در این پرونده با شكایت مردی در پلیس فتای تهران آغاز شد. این مرد در شكایت خود گفت: در یك كانال تلگرامی با آگهی فروش فیلتر شكن رو‌به‌رو شدم. برای خرید به صفحه بانكی هدایت شدم و اطلاعات بانكی‌ام را وارد كردم، اما سایت اعلام كرد به دلیل مشكلاتی امكان تراكنش وجود ندارد. چند دقیقه بعد پیامكی از بانك دریافت كردم كه نشان می‌داد موجودی حسابم خالی شده است.
پس از این شكایت ماموران تحقیقات خود را آغاز كردند و متوجه شدند متهم به بهانه فروش نرم‌افزار فیلترشكن افراد را فریب داده و به درگاه جعلی بانك هدایت كرده و با روش فیشینگ حسابشان را خالی می‌كند.
ماموران در بررسی‌ها دریافتند متهم با زیركی از كارت بانكی افراد معتاد و كارتن‌خواب سوء‌استفاده كرده تا ردی از خود باقی نگذارد.
پس از ردیابی اقدامات مجرمانه این تبهكار، هویت او شناسایی شد و ماموران مرد 27 ساله را در خیابان سی متری جی دستگیر كردند.
متهم در ابتدا منكر جرمی بود، اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت با سوء‌استفاده از كارت و هویت افراد كارتن‌خواب اقدام به سرقت موجودی كارت افراد متقاضی كردم و با همان كارت فعالیت‌های مالی را انجام می‌دادم و فكر می‌كردم با این شگرد دست پلیس به من نمی‌رسید، ولی نمی‌دانم پلیس چگونه مرا شناسایی كرد.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در این باره گفت: متهم در ادامه اعترافاتش اقرار كرد برای دستیابی به منفعت زیاد اقدام به ساخت درگاه جعلی بانك كردم، ولی با این كار نه‌تنها نتوانستم مالی ذخیره كنم، بلكه خودم را گرفتار كردم و در حال حاضر از كارم خیلی پشیمانم.
تحقیقات از متهم برای شناسایی دیگر اقدامات مجرمانه‌اش ادامه دارد.