شیرینی با طعم روابط دیپلماتیك

شیرینی با طعم روابط دیپلماتیك


چه روزی بود. برگزیدگان گروه فرهنگ و هنر در جشنواره رسانه با نهایت فروتنی و البته دست خالی! بله دست خالی پا به تحریریه گذاشتند. محمدصادق علیزاده كه دیروز در غیاب صابر محمدی جایزه او را هم دریافت كرده بود، طی حركتی دیپلماتیك و میان تشویق‌های از فاصله چند فرسخی با او دست داد و خبرنگار گروه دوست همسایه، فاطمه شهدوست هم با دوربین این لحظات حساس را ثبت كرد.
 بعدش هم چند ساعتی میان كار و اصرارهای مداوم نگارنده محمدی بالاخره تسلیم شد و رفت شیرینی عروسی خواهرش را خرید، البته تلاش و همراهی استاد مظاهری را فراموش نمی‌كنیم. برای چه؟ برای رساندن محمدی به شیرینی‌فروشی، فریب دادنش برای دست بردن در جیب و بیرون كشیدن اسكناس و مهم‌تر برگرداندن او به تحریریه بدون خورده شدن شیرینی‌ها...
خلاصه خودتان ببینید مظاهری چه وظایف خطیری بر عهده داشته و بی‌دم زدن و گلایه هم به انجامشان رسانده. از حالا هم بگوییم شنبه عصر مهمان محمدی و علیزاده هستیم. قرار است شیرینی این برگزیده شدن را هم در قالب یك عصرانه مفصل روی میز گرد گوشه تحریریه بیاورند. حالا البته ببینیم و تعریف كنیم!
 و اما صفحات امروز... اول از همه شروع كنیم از علی رستگارمان كه سخت مشغول كند و كاو در خبرهای جشنواره فیلم فجر است. هر چند هنوز اعلام نشده كدام فیلم‌ها برای حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره كه امسال بهمن‌ماه است فرم ثبت‌نام را پر كرده‌اند، اما استاد علی نشسته و براساس اخبار تولید فیلم‌های سینمایی طی سال گمانه‌زنی‌هایی كرده كه در آنها چهره‌های برجسته هم حضور دارند. طبق گزارش همكارمان داریوش مهرجویی، مسعود كیمیایی، ابراهیم حاتمی‌كیا، حمید نعمت‌ا...،  بهروز شعیبی و محمدحسین مهدویان امسال در جشنواره خواهند بود. البته رستگار چند دوره دیگر جشنواره را كه تعداد زیادی كارگردان چهره در آن حضور داشته‌اند بررسی كرده و درباره این دوره حدس‌هایی زده است.
 در صفحه 10 آذر مهاجر رفته سراغ پاییزه كتاب تا ببیند مردم چقدر كتاب خریده‌اند و این سطح امسال چه سرانجامی داشته است. ضمن این‌كه این طرح تمدید هم شده و می‌توانید بروید سراغ خرید كتاب.
 در همین صفحه 9 هم آقای مظاهری با دكتر امیر اسماعیل‌آذر گفت‌وگویی كرده مبسوط و خواندنی. همین حالا كه بنده دارم شیرینی عروسی خواهر استاد محمدی را نوش جان می‌كنم آقای مظاهری در حال تنظیم مطلب برای صفحه است. چه كرده امروز با ما این همكار بامرام.
 در صفحه 12 هم سینمای جهان و كیكاووس‌خان زیاری. از هالیوود تا بالیوود یك جا جمع شده و شما را به خود می‌خواند. بفرمایید، نوش جان.