دستگاه سانتریفیوژ دور بالا، ارزان‌تر از نمونه خارجی ساخته شد

دستگاه سانتریفیوژ دور بالا، ارزان‌تر از نمونه خارجی ساخته شد

یك شركت دانش‌بنیان داخلی، دستگاه سانتریفیوژ دور بالا كه برای جدا كردن عناصر از مایعات به كار می‌رود را با یك ششم قیمت مشابه خارجی تولید كرده است. به گزارش مهر و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عبدالمحمود همایون، مدیر عامل یك شركت دانش‌بنیان تولید كننده لوله‌های خون‌گیری وكیوم گفت: این محصول در رشته‌های مختلف مانند پزشكی و صنعت نفت كاربرد دارد. نمونه وارداتی آن با ویژگی‌های فنی مشابه رقمی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار قیمت دارد، اما متخصصان شركت موفق شدند با بهای بسیار كمتر از نمونه مشابه خارجی، آن را تولید كنند.
مدیر عامل این مجموعه دانش‌بنیان عنوان كرد: لوله‌های خون‌گیری تحت خلا یا خون‌گیری وكیوم، دیگر محصول شاخص این شركت است كه برای خون‌گیری از انسان و حیوان به كار می‌رود. این محصول دارای فناوری نسبتا پیشرفته‌ای است و جایگزین مناسبی برای خون‌گیری به‌روش‌های معمول قدیمی است. این دستگاه مزایای قابل توجهی برای بیمار و پرسنل درمان ایجاد می‌كند كه از جمله آن می‌توان كاهش ریسك ابتلای پرسنل درمانی به بیماری‌ها را نام برد.
وی از مزیت‌های رقابتی این محصول گفت و ادامه داد: این دستگاه با یك ششم قیمت محصول خارجی تولید می‌شود. در حال حاضر نزدیك به ۵۰ درصد از نیاز كشور، به این محصول را تامین می‌كنیم و در تلاشیم سهم شركت از بازار را افزایش دهیم.
همایون با اشاره به تلاش‌های مدیران مجموعه برای رشد شركت بیان كرد: این مركز دارای آزمایشگاه‌های میكروبیولوژی، سلولی مولكولی، بیوشیمی، سالن‌های تولید، انبارهای مواد اولیه و واحد كنترل كیفیت است.
وی افزود: تاكنون به كشورهای متعددی از جمله عراق و افغانستان صادرات داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم دامنه صادراتی شركت را تا كشورهای سوریه و آذربایجان نیز گسترش دهیم.