پرداخت دیه به خاطر قتل رقیب عشقی

پرداخت دیه به خاطر قتل رقیب عشقی

مرد میانسال وقتی متوجه شد كه همسر سابقش ازدواج كرده، با همسر جدید او درگیر شد و او را به قتل رساند. با درخواست اولیای دم متهم به پرداخت دیه محكوم شد. پرونده با درخواست اعسار از پرداخت دیه دیروز دوباره در دادگاه رسیدگی شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، 30 مهر 92، ماموران پلیس در جریان درگیری منجر به قتل در بومهن قرار گرفتند. یكی از شاهدان ماجرا در توضیح ماجرا به پلیس گفته بود: «صابر در خیابان محل زندگی ما در یك كارگاه چوب‌بری كار می‌كند. امروز وقتی داشتم به سمت خانه می‌رفتم از انتهای خیابان دیدم كه یك فرد ناشناس به صابر حمله كرد و چند ضربه چاقو به او زد و فرار كرد. همه چیز در چند ثانیه رخ داد و وقتی بالای سر صابر رفتم او تمام كرده بود.»
رسیدگی به پرونده با تحقیق از خانواده صابر آغاز شد و آنها اعلام كردند كه صابر با كسی خصومتی نداشته. در ادامه تحقیقات ماموران با ردیابی تماس‌های صابر متوجه ارتباط او با زن جوانی شدند. آن زن كه سمیه نام داشت به اداره پلیس احضار شد و به ماموران گفت: «چند ماه قبل به عقد موقت صابر درآمدم. همسر سابق من كه دو سال قبل از هم جدا شدیم، از زمانی كه فهمید من دوباره ازدواج كرده‌ام، مزاحمم می‌شد و حالا هم احتمال می‌دهم قتل صابر كار او باشد.» همسر سابق سمیه كه همایون نام دارد، بازداشت شد و به قتل صابر اعتراف كرد. او گفت: «سمیه را دوست داشتم و دلم می‌خواست او را راضی كنم كه با هم زندگی كنیم. وقتی فهمیدم او ازدواج كرده، از همسرش كینه به دل گرفتم و نقشه قتل را كشیدم. برای همین او را در جای خلوتی گیر انداختم و با ضربات چاقو از پای درآوردمش.»
با اعتراف صریح متهم، سه دختر نوجوان صابر از او اعلام شكایت كردند. اولیای دم در دادگاه تقاضای دیه كردند و متهم به پرداخت دیه محكوم شد، اما چندی بعد مدعی شد كه نمی‌تواند دیه را یك جا پرداخت كند و درخواست كرد پرداخت دیه قسطی شود. دیروز به این درخواست در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران رسیدگی شد.
دختر بزرگ مقتول كه 20 سال دارد در ابتدای جلسه دادگاه گفت: «پدرم یك كارگر ساده بود و بیمه و پس‌اندازی نداشت. حالا زندگی برای ما سخت است و تنها درآمد ما یارانه است.»
شهودی كه شاكی به دادگاه معرفی كردند نیز اعلام كردند متهم در بومهن دارای ملك و مغازه است و ارزش آن بیش از مقدار دیه هم هست.
دادگاه در پایان، دادخواست اعسار شاكی را رد كرد و قاتل باید دیه را به اولیای دم پرداخت كند.