سرقت گردنبند موروثی برای انتقام از خاله

سرقت گردنبند موروثی برای انتقام از خاله

مرد جوان به قصد انتقامگیری خانوادگی با همدستی مرد همسایه به خانه خاله 80 ساله‌اش رفت و با مصدوم كردن او گردنبند قیمتی‌اش را به سرقت برد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، نیمه تابستان امسال زن 80 ساله‌ای با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از دو مرد به اتهام سرقت مقرون به آزار  و دزدیدن گردنبند موروثی‌اش شكایت كرد. همزمان با دستور بازپرس علی ایردموسی، تحقیقات پلیس آگاهی پایتخت برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد. زن سالخورده در جریان تحقیقات پلیسی گفت: فرزندانم خارج از كشور هستند و در این خانه ویلایی تنها زندگی می‌كنم. دو روز پیش مردی به عنوان مامور اداره گاز به خانه‌ام در غرب تهران آمد. روز بعد او دوباره آمد و از من آب گرفت و برای دوستش به خیابان برد. رفتم آشپزخانه كه ناگهان فردی از پشت سر به من حمله‌ور شد و مرا مصدوم كرد. كف آشپزخانه كه افتادم او گردنبند طلای قیمتی‌ام را سرقت كرد. صدای دو مرد را شنیدم كه یكی از آنها همان مامور اداره گاز بود.
ماموران به استعلام از اداره گاز پرداختند كه معلوم شد فردی كه به خانه شاكی رفته عنوان مامور اداره گاز را جعل كرده است. ماموران دوربین‌های مداربسته اطراف خانه را بازبینی و تصویر خودروی رانایی را به دست آوردند كه دزدان با آن متواری شده بودند.
با ردیابی خودرو، هویت مالك آن به نام شهاب شناسایی شد. شاكی زمانی كه چهره شهاب را دید، اعلام كرد تصویر متعلق به خواهرزاده‌اش است. ماموران قصد بازداشت او به عنوان یكی از همان سارقان فراری را داشتند كه معلوم شد او برای  فروش خودرو و كارهای آن به تعویض پلاك خورو رفته كه متهم 34 ساله در آنجا شناسایی و بازداشت شد. او در تحقیقات پلیسی گفت با همدستی همسایه 33 ساله‌اش  به نام فرهاد این سرقت را انجام داده‌اند.
شهاب در جریان تحقیقات پلیسی گفت:  ده سال قبل ازدواج كردم، اما سه سال پیش به خاطر اختلاف‌های خانوادگی جدا شدیم. ورشكسته شده و كارگاه بسته‌بندی كاغذم را از دست دادم. به دخترخاله‌ام علاقه داشتم، اما خاله‌ام مخالف ازدواجمان شد و او به اروپا و نزد دیگر اعضای خانواده‌اش برای زندگی رفت.  از آن موقع از خاله‌ام كینه داشتم. چندی قبل با زنی آشنا شدم و با او ازدواج كردم. برای انتقام از خاله‌ام نقشه سرقت از او را طراحی كردم. موضوع را به همسایه‌مان گفتم كه قبول كرد و با من همراه شد. او به عنوان مامور گاز آنجا رفت و چون نتوانست نقشه را اجرا كند خودم وارد خانه شدم و با حمله  به خاله‌ام گردنبند قیمتی طلایش را دزدیدم. گردنبند قیمتی را 20 میلیون فروختم و از این پول یك میلیون و 700 هزار تومان را به همسایه‌مان دادم. هدفم فقط انتقام بود.
 با اعتراف وی دیگر متهم پرونده هم بازداشت شد و در تحقیقات پلیسی گفت: عمده‌فروش پوشاك بودم. یك فرزند از همسر اولم و فرزند دیگری از همسر دومم دارم. سال 94  بابت پرداخت مهریه 370  میلیون تومانی به همسر اولم مغازه‌ام را فروختم و راننده شدم. وقتی همسایه ام موضوع سرقت را گفت، با او همراه شدم.
  متهمان  برای ادامه تحقیقات روانه بازداشتگاه پلیس شدند.