علل كاهش توان جنسی مردان سالمند

علل كاهش توان جنسی مردان سالمند


عوامل زیر در كاهش توان و میل جنسی مردان سالمند موثر است:
تصلب شرایین: هرچه سن بالاتر می‌رود، قابلیت ارتجاعی عروق كاهش پیدا می‌كند. عواملی مثل بالا بودن فشارخون، چاقی، مصرف دخانیات، دیابت و بالا بودن كلسترول خون این فرآیند را تسریع می‌كنند. طبیعی است هرچه قطر شریان كمتر باشد، ایجاد تنگی و حتی گرفتگی رگ زودتر دردسرساز خواهد شد. شریان‌های تغذیه‌كننده بافت‌های  اندام تناسلی كه بسیار باریك‌اند، در سنین سالمندی خیلی زود دچار گرفتگی می‌شوند.
چاقی و دیابت: چاقی نیز كه معمولا با افزایش سن اتفاق می‌افتد، شانس بروز اختلال‌های عروقی نعوظ را افزایش می‌دهد. همچنین دیابت نیز در كنار چاقی، در حدود ۵۰ درصد از افراد بالای ۶۵ سال را درگیر می‌كند كه به خودی خود به اختلال نعوظ كمك می‌كند.
 كاهش میزان تستوسترون: میل و عملكرد جنسی تا حد زیادی به سطوح ترشح هورمون تستوسترون وابسته است و با گذشتن از مرز میانسالی، میزان تستوسترون خون در مردان هر سال حدود یك درصد كاهش می‌یابد. ‌بی‌میلی روحی: كاهش توده و قدرت عضلانی، خلق افسرده و كاهش قدرت شناختی در سالمندی، كاهش میل جنسی و توان دستیابی به نعوظ را به‌دنبال دارد.
مشكلات ادراری: مشكلات ادراری كه در بسیاری از مردان سالمند دیده می‌شود نیز می‌تواند باعث اختلال در نعوظ و مشكل در انزال شود.