شکار کنید، شکار می شوید

شکار کنید، شکار می شوید


کیست نداند پرندگان مهاجر زیبا همین كه پایشان به تالاب‌ها، دریاچه‌ها، شالیزارها و كشتزارهای شمال، مركز و جنوب كشورمان برسد، لوله‌های تفنگ‌ بسیاری سمتشان نشانه می‌رود؛ با مجوز و بی‌مجوز، با شادی و با اكراه... گاهی اما برخی مالكان این تفنگ‌ها لاجرم گیر و گرفتار قانون می‌شوند و راستش بین خودمان باشد،‌ دل فعالان و دلسوزان محیط زیست و طبیعت كمی خنك می‌شود. نمونه‌اش دستگیری دو شكارچی غیرمجاز پرندگان مهاجر كه البته خوشبختانه این بار پیش از اقدام به كشتار حیات وحش همراه با دو قبضه سلاح شكاری و 147 تیر ساچمه‌زنی در سواحل شهرستان بندرتركمن دستگیر و در تور نیروی انتظامی این شهرستان گرفتار شدند. خبری كه سرهنگ محمدعلی كریمی، فرمانده نیروی انتظامی بندر تركمن در گفت و گو با ایرنا آن را رسانه‌ای و البته تاكید هم كرده با توجه به سرد شدن هوا و حضور خیل بی‌شماری از پرندگان مهاجر در سواحل شهرستان، گشت‌های بازدارنده برای جلوگیری از شكار گونه‌های مختلف جانوری در این مناطق ادامه دارد.
درنای مهاجر در تالاب جوكندان
این روزها،‌ تالاب‌ها و دریاچه‌های كشورمان تقریبا در تمام مناطق شمالی و جنوبی و مركزی شاهد فرود دسته‌دسته پرندگان مهاجری هستند كه خسته از یك سفر طولانی از مناطق شمالی و سیبری خود را برای زمستان گذرانی به ایرانمان می‌رسانند. یكی از این پرندگان دوست داشتنی، درنای مهاجری است كه در مسیر مهاجرت خود در تالاب جوكندان فرود آمده و یكی از دوستداران محیط زیست از آن تصویر‌برداری كرده است.
عارف شادكام، رئیس اداره محیط‌زیست تالش گفته پس از مشاهده هوبره در تالش، هم‌اكنون برای اولین‌بار درنای مهاجر در تالاب جوكندان مشاهده و تصویر‌برداری شده است.