چگونه عصرانه را بپیچانیم؟

چگونه عصرانه را بپیچانیم؟


دیروز تولد همسر نگارنده بود. بله. جمله سختی است، باید یك بار دیگر بخوانیدش اصلا! حالا فكرش را بكنید رئیس دستور داده بود نگارنده عصرانه بدهد! باز هم فكرش را بكنید پیچاندن عصرانه‌ای كه رئیس دستورش را بدهد چقدر دشوار است. خلاصه كه نگارنده داشت این واقعیت را می‌پذیرفت كه باید دست به جیب شود، اما تبریك به موقع روابط عمومی روزنامه به حسین لطفی دبیر گروه اقتصاد برای تولدش، چنان راه در رویی پیش پایش گذاشت كه نگویم برایتان. نگارنده هم عصرانه را انداخت گردن دبیر گروه اقتصاد كه بالاخره هر چه باشد مال و مكنتشان از ما فرهنگ چی‌ها بیشتر است و عصرانه دادن برایشان راحت تر. خلاصه كه این واقعه مبارك تولد را خدمت همكار چند گروه آن طرف تر تبریك گفته و از تولدشان در چنین روز مباركی هم نهایت تشكر را داریم. امیدوارم خدا همین طور به داد همه تان برسد و از پول خرج كردن نجات پیدا كنید. ما كه راضی هستیم! شكر.
بعد از همه این حرف‌ها و احوالات برویم سراغ صفحات روزنامه كه دیروز وقتی همه پای تلویزیون مشغول تماشای فیلم بودند، ما نوشتیمش و آماده كردیم برای اولین روز هفته، آن هم اول هفته‌ای كه جشن و شادمانی دانش آموزان و دانشجویانی است كه تعطیل شده اند و قرار است خانه بمانند تا ترددها كمتر و هوا بهتر شود.
در صفحه 9 محمدصادق علیزاده به مناسبت سالگرد درگذشت زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد نویسنده و طنزپرداز چیره دست، رفته سراغ احوال و آثارش و درباره او برایتان نوشته است. زرویی نصرآباد آنقدر باسواد و طناز بود كه هر كس شعر یا نوشته‌ای از او خوانده باشد، هیچ وقت فراموشش نكند. اگر آثار او را مطالعه نكرده اید، همین حالا نامش را بگذارید در فهرست مولفانی كه باید حتما كتاب هایشان را خواند.
در صفحه 10 صابر محمدی گزارشی خواندنی نوشته درباره پدیده عجیب و غریب جعل جملات و اشعار و انتساب آنها به بزرگان. از علی شریعتی تا كورش كبیر و بسیاری چهره‌های دیگر كه خودتان هم در جریانش قرار دارید. محمدی كه از قضا دیروز آرام و خوش اخلاق هم بود، چنان گزارشی نوشته كه خواندنش را شروع كنید، محال است بتوانید نیمه كاره رهایش كنید.
ساناز قنبری هم یكی دو هفته‌ای است درگیر پیاده كردن و گرفتن تایید نهایی حامد عنقا برای انتشار مصاحبه اش است. عنقا این روزها در حال تصویربرداری «آقازاده» برای پخش در شبكه نمایش خانگی است و احتمالا به زودی می‌توانیم كار تازه اش را تماشا كنیم. گفت‌وگوی چالشی و جذاب همكارمان با عنقا را در صفحه 11 بخوانید.
و آما آخرین صفحه هم اختصاص یافته به آیین پایانی پنجمین كنگره علوم انسانی و معرفی برگزیدگان آن. بخوانید و ببینید امسال كدام چهره‌ها جایزه جهانی علوم انسانی را از آن خود كرده‌اند.