عدم واریز یارانه معیشتی برای بسیاری از اقشار نیازمند

عدم واریز یارانه معیشتی برای بسیاری از اقشار نیازمند


سید هادی بهادری نماینده مجلس، با انتقاد از عدم واریز یارانه معیشتی برای برخی از افراد ضعیف و متوسط جامعه، گفت: متأسفانه طبق اطلاعات واصله، دولت در مدت تعیین‌شده برای برخی از اقشار ازجمله تعدادی از مددجویان بهزیستی، معلولان و بازنشستگان یارانه معیشتی را واریز نكرده است.
عضو كمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت بر لزوم ورود مجلس به پرونده یارانه معیشتی تأكید كرد و گفت: مجلس با حساسیت عملكرد دولت در نحوه واریز یارانه معیشتی را بررسی و پیگیری می‌كند، زیرا واریز كمك‌های معیشتی باید عادلانه صورت گیرد.
وی ادامه داد: به نظر من مكانیزم شناسایی جامعه هدف برای ارائه كمك‌های معیشتی باید تغییر یابد، زیرا در شرایط كنونی گاهی این كمك‌ها به افراد مورد نظر نمی‌رسد.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر می‌رسد در شرایط كنونی فرآیند شناسایی و تفكیك اقشار نیازمند از اقشار توانمند به‌درستی صورت نمی‌گیرد، زیرا دولت برای شناسایی افراد ثروتمند و توانمند جامعه، درآمد خانوار را مبنا قرار داده، این در حالی است كه درآمد نمی‌تواند ملاك خوبی برای شناسایی باشد.
وی گفت: امكان دارد در یك خانواده، فرزندان درآمد خوبی داشته باشند، اما آنها برای امور آتی خود از جمله ازدواج اقدام به پس‌انداز می‌كنند، بنابراین این مسائل را برای پرداخت كمك‌های معیشتی نمی‌توان ملاك قرار داد.
عضو كمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من ملاك اصلی برای شناسایی و تفكیك اقشار نیازمند از اقشار توانمند، ثروت باید باشد، در این صورت می‌توان به‌راحتی جامعه‌های هدف را شناسایی و كمك كرد.