حذف نكنید!

حذف نكنید!


 آقا رضا ایرانمنش را حتما می‌شناسید. نقش یك در میان فیلم‌های دفاع مقدسی تا فهمیده دولت در بودجه سال آینده تصمیم دارد معافیت‌های مالیاتی را حذف كند حرف‌های جالبی زده.
استاد گفته كه اخذ مالیات از سینماگران باعث تولید هرچه بیشتر آثار مبتذل و «بفروش» و انهدام كامل آثار اندیشه ورز و فرهنگی می‌شود؛ همین حالا هم مدت‌ها است در سینمای ایران شاهد آثار متناسب با فرهنگ ارزشمند و غنی ایرانی-اسلامی نیستیم و اگر این اتفاق رخ بدهد قطعا وضعیت بحرانی‌تر و بغرنج‌تر از گذشته خواهد شد.
بازیگر فیلم‌های سینمایی «ترور» و «دكل» در ادامه توپ پرش به سینماپرس این را هم اضافه كرده كه نیم‌نگاهی به وضعیت تولیدات فرهنگی هنری از سینما گرفته تا تئاتر و تلویزیون و... نشان از آن دارد كه ما شاهد ورشكستگی مطلق فرهنگی و اقتصادی در آثار هستیم و عملا هیچ نكته مثبتی برای ارائه به جامعه نداریم.
حال اگر قرار باشد از سینما و سینماگران و به طور كل اهالی فرهنگ و هنر مالیات اخذ شود قطعا برخی افراد كاسبكار در سینما بیشتر به فكر تولید آثار مبتذل می‌افتند تا بتوانند از این رهگذر مخاطب را به سالن‌های سینما جذب كرده و پول بیشتری به جیب بزنند و بخشی از آن را هم به عنوان مالیات به دولت بدهند.
با این شرایط بد به حال فرهنگ كشور كه دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند! من نمی‌دانم چطور مسؤولان و سیاست‌گذاران كشور هیچ توجهی به حوزه فرهنگ و هنر ندارند؟
او همچنین مطرح می‌کند چرا نمی‌بینند كه سطح سلیقه مردم به واسطه تولیدات نازل فرهنگی تا چه میزان پایین آمده است؟ چرا با توجه به این شرایط باز هم تصمیم می‌گیرند راه را برای اهل هنر واقعی سد كنند و آنها را بیش از گذشته در تنگنا بگذارند؟
ایرانمنش با بیان این‌كه گویا دست‌هایی در كار است تا فرهنگ به طور كل نابود شود، تصریح كرد: به‌زعم بنده این قبیل اتفاقات بسیار حساب شده است، البته از بعد منفی‌اش حساب شده و اصولی جلو می‌رود.
برخی افراد گویا نمی‌خواهند نشانی از فرهنگ والای ایرانی-اسلامی در كشور بماند و از این رو هرچه در توان دارند می‌گذارند تا فرهنگ را بیش از پیش به انحطاط و نابودی بكشانند.