شرمنده هلیا شدیم

شرمنده هلیا شدیم


روز تحریریه را هلیاخانم برای بچه‌ها ساخت. روز گذشته به دلیل سوپر آلوده بودن هوای پایتخت، مدارس شهر تعطیل بود. همین هم باعث شد كه سركار خانم مولایی، دست هلیاخانم سوم ابتدایی‌اش را بگیرد و به تحریریه بیاورد و مایه سرگرمی مشتی جماعت خبرنگار را فراهم آورد. راستش را بخواهید ما یكجورهایی از خودمان شرمنده شدیم. مثلا تصور بفرمایید یك دختربچه 9 ساله در پاسخ به این سوال كه چرا همه عین هم نیستند، جواب بدهد: «اگر همه شبیه هم بودند كه دیگر رقابتی شكل نمی‌گرفت!» این طرف هم همان مشتی خبرنگار كه در حال گریبان دریدن و رو به خیابان و در ادامه به بیابان دویدن باشند. حالا ما بیشتر از این روضه را باز نمی‌كنیم تا این که شما را در شرمنده شدن با خودمان شریك نكنیم و در این روزهای سرد و خاكستری پاییزی بیش از این به خودتان فحش ندهید!
 و اما بعد... مدادهای پارس‌مداد را دیده‌اید؟ عارضیم به حضور شما كه زینب مرتضایی‌فرد امروز رفته سراغ مدیر این شركت و حسابی در این اوضاع قمر در عقرب اقتصادی با او به گپ و گفت نشسته. از این‌كه توی این وضعیت چه می‌كنند و اوضاع دخل و خرجشان در چه حال است تا این‌كه خط تولید محصولاتشان چه حال و روزی را طی می‌كند و اوضاع بر وفق مراد هست یا نه و این صحبت‌ها. آقای مدیرعامل هم انگاری كه دل پری داشته باشد حسابی نشسته به درددل و حرف‌هایی زده كه برق از كله هر كسی می‌پراند. این شما و این حرف‌های یكی از تولیدكنندگان صنایع فرهنگی ایرانی كه در همین صفحه منتشر شده و احتمالا كام‌‍ شما را هم مثل ما تلخ خواهد كرد.
 در صفحه 10 هم بچه‌ها رفته‌اند سراغ یك موضوع خوشمزه. قضیه از این قرار است كه جناب محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در روز جمعه گذشته یك اقدام جالب داشته و در افتتاحیه یك نمایشگاه نقاشی حضور داشته. حالا كجای این قضیه جالب است را ورق بزنید و بروید صفحه 10 ببینید بچه‌ها از این موضوع چه دشت كرده‌اند.
 در صفحه سینما هم بچه‌های سینما رفته‌اند سراغ اكران فیلم «بیست و سه نفر» كه در جشنواره فیلم فجر سال گذشته جایزه بخش نگاه ملی را از آن خود كرد. حالا قرار است به‌زودی و از همین سیزدهم آذر روی پرده سینماها برود.
 در نهایت هم در صفحه 12 كیكاووس زیاری مانند همه یكشنبه‌ها و چهار‌شنبه‌ها با صفحه سینمای جهان به صفحات فرهنگی آمده. زیاری در صفحه امروز خود سراغ بتمن و سوپرمن رفته و درباره ماجرا‌جویی‌های تازه او روی پرده سینما حرف زده. این شما و این صفحه سینمای جهان زیاری.