سه‌شنبه رأی گیری برای استیضاح ترامپ

سه‌شنبه رأی گیری برای استیضاح ترامپ

كمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان قرار است روز سه شنبه درباره استیضاح ترامپ رای گیری كند.
به گزارش اسپوتنیك، كمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریكا اعلام كرده قرار است روز سه شنبه درباره گزارش‌های مرتبط با استیضاح ترامپ رای گیری كند.
در صورتی كه كمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریكا به ریاست آدام شیف، گزارش‌ها درباره استیضاح رئیس جمهور این كشور بر سر پرونده اوكراین را تایید كند، این گزارش‌ها روز بعد به كمیته قضایی مجلس نمایندگان برای تصمیم‌گیری بعدی ارجاع داده خواهد شد.
 فرآیند تحقیقات برای استیضاح ترامپ در پی مطرح شدن شكایت یك عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریكا از وی به سبب طرح اظهاراتی نگران‌كننده در یك گفت‌وگوی تلفنی جنجالی در تاریخ ۲۵ جولای با ولادیمیر زلنسكی، رئیس جمهور اوكراین از سوی دموكرات‌ها به جریان افتاد.
این عضو جامعه اطلاعاتی آمریكا ترامپ را متهم كرده به این كه در این گفت‌وگوی تلفنی به دنبال تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور اوكراین با هدف تحقیق درباره فساد احتمالی مربوط به رقیب انتخاباتی احتمالی‌اش یعنی جو بایدن و همچنین پسر وی بوده است.
دونالد ترامپ متهم شده پیش از مكالمه تلفنی با ولادیمیر زلنسكی كمك نظامی ۳۹۰ میلیون دلاری واشنگتن به كی‌یف را متوقف كرده تا او را برای انجام تحقیقات درباره جو بایدن و فرزندش كه عضو هیأت مدیره یك شركت گاز اوكراین بوده تحت فشار قرار دهد.
اكثریت دموكرات مجلس نمایندگان آمریكا این اقدام را سوءاستفاده از قدرت برای پیشبرد منافع شخصی و مبارزات سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ارزیابی می‌كنند.
 نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تقریبا ۸۰درصد دموكرات‌ها، بیش از ۴۸درصد از مستقلین و كمتر از ۱۰درصد از جمهوریخواهان از طرح استیضاح حمایت كرده‌اند.