روز خداحافظی پارلمان با عبدالمهدی

در 24 ساعته گذشته چه اتفاق‌هایی در جهان افتاده است

روز خداحافظی پارلمان با عبدالمهدی

پارلمان عراق با عبدالمهدی خداحافظی كرد

منابع پارلمانی عراق از موافقت مجلس این كشور با استعفای عادل عبدالمهدی از نخست‌وزیری عراق خبر دادند. به گزارش روسیاالیوم، جلسه پارلمان عراق برای بررسی استعفای عادل عبدالمهدی و حوادث خونبار استان‌های جنوبی به ریاست محمد الحلبوسی برگزار شد. براساس این گزارش، پارلمان عراق به استناد ماده ۷۵ قانون اساسی این كشور با استعفای عادل عبدالمهدی موافقت كرده و از برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق خواسته نخست‌وزیر جدید را مامور تشكیل كابینه كند. همچنین پارلمان عراق به بررسی اوضاع نجف و ذیقار پرداخته و حلبوسی از اعضای كمیته امنیت و دفاع پارلمان خواسته سریع به ذیقار و نجف بروند.



1000 داعشی تسلیم ارتش افغانستان شدند
وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از تسلیم شدن هزار نفر از اعضای داعش به ارتش این كشور خبر داده است. به گزارش اسپوتنیك، وزارت دفاع افغانستان اعلام كرده طی كمتر از یك ماه گذشته، حداقل هزار نفر از اعضای داعش تسلیم نیروهای ارتش شده‌اند. وزارت دفاع افغانستان در بیانیه خود تاكید كرده است پس از شكست داعش در ننگرهار حداقل ۴۹ عضو این گروه تروریستی همراه با اعضای خانواده‌های‌شان همراه ۲۱ زن و ۴۳ كودك دیگر كه در مجموع ۱۱۳ نفر می‌شوند در اچین ننگرهار تسلیم ارتش افغانستان شدند. گفته شده روند تسلیم این نیروها به ارتش در ادامه فرآیندی است كه طی یك ماه گذشته همزمان با تضعیف داعش ادامه داشته است.


تیراندازی در نیواورلئان آمریكا با ۱۰ زخمی
در حادثه تیراندازی در نیواورلئان آمریكا، ده نفر زخمی شدند. به گزارش دیلی میل، در حادثه تیراندازی روز گذشته در نیواورلئان واقع در ایالت جنوبی لوئیزینای آمریكا ده نفر زخمی شدند. براساس اعلام این منبع خبری، تیراندازی مذكور در منطقه فرنچ كوآرتر روی داده است. پلیس آمریكا در این خصوص اعلام كرد یك نفر را به ظن دست داشتن در این حادثه بازداشت كرده و تحقیقات از وی دراین باره ادامه دارد. منابع بیمارستانی حال دونفر از زخمی‌های تیراندازی امروز را وخیم گزارش كرده‌اند.  سال جاری میلادی یكی از سال‌های پر از ضد و خورد و خشونت در آمریكا به‌خصوص استفاده از سلاح گرم علیه مردم بوده است.


آزادی 3 روستا در ادلب توسط ارتش سوریه
منابع سوری از نبرد سنگین ارتش سوریه با تروریست‌ها در ادلب و بازپس‌گیری چند روستا از لوث جبهه النصره و هلاكت شماری از تروریست‌ها خبر دادند. به گزارش روسیاالیوم، ارتش سوریه سه روستا را در حومه ادلب در شمال این كشور پس از نبرد سنگین با تروریست‌های جبهه النصره پس گرفت.
یك منبع نظامی اعلام كرد: ارتش سوریه روستاهای اعجاز، اسطبلات و رسم الورد را پس از نبرد سنگین با تروریست‌های جبهه النصره بازپس گرفته و خسارات و تلفات سنگینی به تروریست‌ها وارد كرده است.
این منبع از هلاكت چهار تروریست وابسته به گروه موسوم به اجناد قفقاز خبر داد.