پرسپولیس و طلسم 9 ساله فولادشهر

پرسپولیس و طلسم 9 ساله فولادشهر

آخرین بازی هفته سیزدهم لیگ برتر، یكی از بازی‌های جذاب هفته است؛ جایی كه ذوب آهن با علیرضا منصوریان از پرسپولیس كالدرون میزبانی می‌كند.
ذوب آهن بعد از هشت هفته كشنده كه برای آنها با چهار باخت و چهار تساوی سپری شد، حالا كم كم دارد از بحران خارج می‌شود. تیم منصوریان در چهارهفته اخیر دو برد و یك تساوی كسب كرد تا بعد از پنج هفته، در رتبه‌ای بهتر از رتبه چهاردهم جدول قرار بگیرد. بازی با پرسپولیس البته، جنسش برای شاگردان منصوریان با آن چهار بازی قبلی تفاوت دارد. پرسپولیس در شرایطی به فولادشهر می‌رود كه بیش از هر زمان دیگر برای كسب نتیجه دلخواه تحت فشار است.
همین دو روز پیش بود كه محمد حسن انصاری فرد، مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری كه پرسیده بود، تا كی از كالدرون حمایت خواهد كرد، گفت: او تا زمانی كه تیم در كورس باشد مورد حمایت است!
خیلی‌ها از این جمله به عنوان اولتیماتوم مدیریت باشگاه به سرمربی آرژانتینی تعبیر كردند. در هفته‌هایی كه استقلال با بازی‌های چشم نوازش، همه توجهات را به خود جلب كرده است، پرسپولیسی‌ها انتظار دارند تیم آنها هم به عنوان قهرمان سه فصل اخیر لیگ برتر، نمایشی مقتدرانه‌تر داشته باشد. اما پرسپولیس با كالدرون از ابتدای فصل، هنوز موفق نشده در سه بازی متوالی پیروز شود. به این آمار، ضعف در گلزنی و البته قبول چهار شكست در 11 هفته را هم باید اضافه كرد. سوای اینها یك طلسم 9 ساله هم هست كه پرسپولیس برای رسیدن به درهای خوشبختی باید از آن گذر كند.
شاید جالب باشد بدانید سرخپوشان پایتخت نزدیك به 9 سال است در فولادشهر به برد نرسیده‌اند. آخرین بار پرسپولیس روز 21 فروردین سال 1390 با هدایت علی دایی و با گل‌های وحید هاشمیان، امیرحسین فشنگچی و محمد نوری موفق شد ذوب آهن را در فولادشهر شكست بدهد و حالا دقیقا هشت سال و هفت ماه از آن بازی می‌گذرد.
پرسپولیس حتی در دوران اوج خود با برانكو ایوانكوویچ نیز نتوانست ذوب آهن را در خانه مغلوب كند و به نوعی می‌توان گفت كالدرون و شاگردانش یك هدف بزرگ را برای شكستن طلسم 9 ساله در سر می‌پرورانند.
در مجموع تقابل سبزپوشان اصفهان و سرخ‌پوشان تهران سی و هفتمین جدال دو تیم است. پیش از این پرسپولیس ۱۳ و ذوب‌آهن ۱۱ دیدار را با برتری پشت سر گذاشته‌اند و ۱۲ بازی هم با تساوی تمام شده است.