فریبرز عسكری: بالا بردن پرچم ایران اولویت ماست

كار سخت تكواندو كاران برای كسب 3 سهمیه المپیك

فریبرز عسكری: بالا بردن پرچم ایران اولویت ماست

فینال مسابقات گرندپری تكواندو و شانس كسب سه سهمیه المپیك برای ورزشكاران ایران. البته كار كمی سخت است. البته و به عقیده بسیاری از كارشناسان سهمیه آرمین هادی‌پور قطعی است و او چون شانس بالایی برای كسب مدال دارد خیلی‌ها از همین حالا سهمیه‌اش را كنار گذاشته‌اند. اما وضعیت سجاد مردانی و میرهاشم‌حسینی كمی متفاوت است. آنها برای كسب سهمیه حتما باید در مسابقات گرندپری روسیه به مدال طلا برسند تا سهمیه المپیك‌شان قطعی شود. به همین دلیل شاید این ورزشكاران استرس كسب سهمیه را داشته باشند، اما فریبرز عسكری، سرمربی تیم ملی نظر دیگری دارد. او می‌گوید: فشار و استرس روی بچه‌هاست، اما ما همه كارهای لازم از جمله كارهای انگیزشی و... را برای بچه‌ها فراهم كرده‌ایم. این‌طور به شما بگویم كه تمرینات ما وحشتناك بوده است و بچه‌ها به‌شدت آماده‌اند.
او با بیان این‌كه كار خیلی سخت است، ادامه داد: باید بپذیریم با ریزش امتیازاتی كه در رنكینگ المپیك داشتیم، كار بسیار سخت شده است و برای كسب سهمیه باید امتیازات خوبی كسب كنیم. ما برای برافراشته شدن پرچم ایران همه كار می‌كنیم. كسب افتخار اولویت ماست. فینال گرندپری جایی است كه ۱۶ تكواندوكار برتر دنیا جمع می‌شوند و یك‌جور‌هایی تا نفر دوازدهم برای كسب سهمیه المپیك شانس خواهند داشت.
عسكری كه به شاگردانش اعتقاد ویژه‌ای دارد از این می‌گوید كه مردانی و حسینی شایسته كسب سهمیه المپیك هستند اما: مسابقه است و غیر‌قابل پیش‌بینی. ممكن است در روز مسابقه هزار و یك اتفاق بیفتد. امیدواریم گرفتار این مسائل غیر‌قابل پیش‌بینی نشویم. شما در مرحله قبل شاهد بودید كه خیلی از داوری‌ها مشكل داشت و این مشكلات چطور گریبان تیم ما را گرفت. من این را می‌گویم كه اگر همه چیز طبق روال عادی باشد هم مردانی و هم حسینی توانایی دارند كه سهمیه المپیك را كسب كنند، اما باز هم می‌گویم یك‌سری از چیزها دست ما نیست.
او در پایان با بیان این‌كه حواس‌شان به همه چیز است، گفت: ما كار خودمان را می‌كنیم و فقط فكرمان به كسب سهمیه است، اما نمی‌توانیم با داور، تماشاگر و خیلی چیزهای دیگر مقابله كنیم. تنها كاری كه می‌توانیم انجام بدهیم این است كه روی كار خودمان تمركز كنیم و با جدیت به هدفی كه داریم فكر كنیم.