شركت‌های قدیمی هم محصول دانش‌بنیان تولید می‌كنند

با توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان در کشور

شركت‌های قدیمی هم محصول دانش‌بنیان تولید می‌كنند

شركت‌های زیادی هستند كه بیش از سه دهه فعالیت انجام داده‌اند و با توجه به نیاز روز، ساختار بنگاه اقتصادی خود را منطبق بر مختصات زیست‌بوم نوآورانه كشور تغییر داده‌اند و به شركت‌های دانش‌بنیان، فناور یا خلاق تبدیل شده‌اند. شركت فاطر الكترونیك ریزپرداز یكی از این مجموعه‌ها است كه با سابقه فعالیت بیش از سه دهه، با تغییر شركت به یك مجموعه دانش‌بنیان توانست محصولات فناورانه مختلفی را راهی بازار مصرف ایران كند.
به گزارش جام‌جم و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، علی ارغوان، مدیرعامل شركت فاطر الكترونیك ریز پرداز در این‌باره گفت: این شركت نزدیك به
 35سال سابقه فعالیت دارد و جزو اولین تولیدكنندگان دستگاه طیف سنج نشر شعله‌ای (فلیم فتومتر) در كشور محسوب می‌شود. این دستگاه می‌تواند مواد مختلفی را مانند سدیم، پتاسیم، كلسیم و ... در خون اندازه‌گیری كند كه به همین علت در پزشكی و درمان كاربرد دارد. این محصول همچنین در صنایع مختلفی مانند خاك‌شناسی و گیاه‌شناسی نیز مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرد. این فعال فناور افزود: محصول مشابه خارجی كه در كشورهایی مانند انگلستان تولید می‌شود نزدیك به صد میلیون تومان قیمت دارد، این در حالی است كه محصول تولید شده ساخت ایران، حدود 45 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. محصول ایرانی بی‌شك از نظر كیفیت قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است.
مدیر عامل این مجموعه دانش‌بنیان ضمن معرفی اتاقك‌های تست پایداری دارو، به عنوان دیگر محصول این شركت، افزود: این اتاقك‌ها دارای یك سیستم كنترل هستند كه معمولا به صورت آماده از چین، تایوان و دیگر تامین‌كننده‌ها وارد می‌شود، شركت سیستم كنترلی را تولید كرده و توسعه داده و همین مساله به نقطه قوتی در تولید این محصول تبدیل شد. مدیر عامل این شركت دانش‌بنیان در ادامه اظهار كرد: تا كنون موفق شده‌ایم محصولات شركت را به مقاصد مختلف صادراتی مانند عراق، افغانستان، ارمنستان و اوكراین صادر كنیم.