محاكمه سارقان سریالی خودپردازهای پایتخت و كرج

محاكمه سارقان سریالی خودپردازهای پایتخت و كرج

دزدان سریالی دستگاه‌های خودپرداز تهران و كرج در دادگاه كیفری یك استان تهران محاكمه شدند. متهمان علاوه بر سرقت خودپرداز، از فروشگاه‌ها هم سرقت كرده بودند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به پرونده سرقت‌های سریالی خودپرداز تهران و كرج از اواخر سال 95 با گزارش سرقت یك دستگاه خودپرداز در شهرك سپاه فردی در دستور كار پلیس قرار گرفت.
همزمان با گزارش سرقت‌های مشابه دیگر،ماموران پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته، چهره تعدادی از دزدان را به دست آوردند. این در حالی بود كه همزمان شكایاتی از سوی صاحبان برخی فروشگاه‌های شهر تهران یا كرج به دست پلیس می‌رسید كه بررسی دوربین‌های مدار بسته فروشگاه‌ها نیز حكایت از آن داشت كه این سرقت‌ها هم توسط اعضای باند سرقت سریالی خودپردازها انجام می‌شود.
به این ترتیب با توجه به سابقه‌دار بودن اكثر اعضای باند، تعدادی از آنها شناسایی و دستگیر شدند.
متهمان پس از دستگیری به سرقت 16 دستگاه خودپرداز و 37 فقره سرقت مسلحانه در شب از فروشگاه‌ها و همچنین سرقت 25 خودروی لوكس اعتراف كردند.
پرونده با بیش از صد شاكی به دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و روز گذشته با حضور متهمان و شاكیان پرونده و وكلای آنها در شعبه سوم مورد رسیدگی قرار گرفت.
در ابتدای جلسه رسیدگی پس از قرائت كیفرخواست صادر شده از سوی دادسرا،شاكیان حاضر در دادگاه اقدام به طرح شكایت خود كردند.
نمایندگان بانك شكایت خود را بابت سرقت خودپردازهای مستقر در بانك یا مراكز تجاری و تفریحی بیان كردند. نماینده بانك كارآفرین شعبه میرداماد در طرح شكایت خود گفت: «دو دستگاه خودپرداز مستقر در شعبه، ساعت شش صبح قبل از شروع ساعت كار بانك توسط باند سارقان به سرقت رفت. مردم عادی كه گمان می‌كردند نقل و انتقال دستگاه خودپرداز توسط خود بانك صورت می‌گیرد اقدام به تماشا و حتی فیلمبرداری كرده بودند. هر دو دستگاه در آگاهی به بانك پس داده شد اما خراب شده و كارایی ندارد. مبلغ 29 میلیون تومان پول نقد هم از آن به سرقت رفته است.»
صاحب یك فروشگاه بزرگ در خیابان سعادت‌آباد نیز در طرح شكایت خود گفت: «اجناسی كه دو سال قبل از فروشگاه ما سرقت شد حدود 300میلیون تومان ارزش داشت. بعد از آن ورشكست شدم و حالا خودم شاگرد یك بوتیك هستم.»
بعد از طرح شكایت شاكیان، متهم ردیف اول در دفاع از خود گفت: «اتهام تعدادی از سرقت‌ها را قبول دارم. باند ما سه فقره دستگاه تویوتا‌هایلوكس سرقت كرد و با آنها خودپرداز سرقت می‌كردیم، اما مسلح بودن در سرقت‌ها را قبول ندارم.»
متهم در جواب قاضی كه گفت عكس شما در بعضی دوربین‌ها در حالی كه چاقو به دست داری به ضبط رسیده است، گفت: «وسیله‌ای كه دستم بود چاقو نیست. ابزاری است كه نوك آن را تیز می‌كردیم تا با آن در فروشگاه را باز كنیم.»
دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم و وكیل او، ادامه جلسه رسیدگی را به جلسه بعد موكول كرد.