نجات قاتل نوجوان از مجازات قصاص

نجات قاتل نوجوان از مجازات قصاص

پسرنوجوان زیر 18 سال به اتهام قتل شوهر خاله خود در دادگاه كیفری یك استان تهران به پنج سال حبس محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، خبر درگیری منجر به قتل یك نوجوان زیر 18 سال به نام سیاوش با شوهرخاله خود در شهر پردیس، اواخر دی 97 به پلیس رسید.
با حضور تیم جنایی در محل قتل، سیاوش در همان لحظات اولیه با معرفی خود به پلیس به قتل اعتراف كرد و گفت: «شوهرخاله‌ام به مادر و خاله‌ام فحاشی كرد و من با چاقویی كه در جیب داشتم یك ضربه به او زدم.»
بعد از اعتراف متهم به قتل، فرزندان خاله او به عنوان اولیای دم از قصاص گذشت كردند، اما فرزند دیگر مقتول از ازدواج اولش، با اعلام شكایت از سیاوش تقاضای قصاص متهم را كرد.
متهم روز گذشته در شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه رفت و در دفاع از خود گفت: «اتهامم را قبول دارم. خاله من با همسرش اختلاف داشت. روز حادثه قرار بود خاله‌ام با همسرش گفت‌وگو كند و مادرم همراه او برود. من هم با آنها رفتم. وقتی به آنجا رسیدیم شوهرخاله‌ام شروع به فحاشی به مادر و خاله‌ام كرد. من عصبانی و با او درگیر شده و یك ضربه با چاقو به او زدم.»
قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم، با در نظر گرفتن نظریه پزشكی قانونی مبنی بر اختلال روحی متهم و با توجه به این‌كه متهم زیر 18 سال است، او را به تحمل پنج سال حبس محكوم كردند.