هموطن  صبر داشته باش

هموطن صبر داشته باش


 نرم‌افزارهای مسیریاب خارجی به دلیل حضور طولانی‌تر در بازار فناوری كشور، توانسته‌اند محبوبیت بیشتری نسبت به نمونه‌های بومی این نرم‌افزارها در میان كاربران ایرانی پیدا كنند. البته در دو سال گذشته مسیریاب‌های بومی باكیفیتی به بازار عرضه شده كه توانسته‌اند میلیون‌ها كاربر را جذب كنند، اما هنوز تعداد كاربرانی كه به صورت متداول از مسیریاب‌های خارجی استفاده می‌كنند، چند برابر مسیریاب‌های بومی است.  
تعداد پایین‌تر كاربرانی كه به طور روزمره از مسیریاب‌های ایرانی استفاده می‌كنند، باعث شده این مسیریاب‌ها حجم داده‌های ترافیكی نسبت به نمونه‌های خارجی خود داشته باشند. مساله‌ای كه سبب می‌شود گاهی مواقع نرم‌افزارهای مسیریاب ایرانی در نشان دادن مسیر صحیح به كاربران یا ارائه داده‌های ترافیكی دچار خطا شوند.
این در حالی است كه در ماه‌های ابتدایی رواج استفاده از نرم‌افزارهای مسیریاب خارجی در میان كاربران ایرانی، این مسیریاب‌ها نیز خیلی از مواقع به دلیل این كه داده‌های ترافیكی‌شان در بعضی مناطق كامل نشده بود، شهروندان را به نشانی‌های نادرست راهنمایی می‌كردند. اما مردم ما برای پیشرفت این نرم‌افزارها صبر كردند و حتی خودشان نیز به آنها اطلاعاتی ارائه دادند كه باعث تكمیل شناخت دقیق‌شان از راه‌های كشور شد.  اما مسیریاب‌های ایرانی نیز از نظر زیرساخت‌های نرم‌افزاری هیچ ضعفی نسبت به مسیریاب‌های خارجی ندارند و اگر مردم برای پیشرفت این نرم‌افزارها صبر پیشه كنند، كیفیت مسیریاب‌های ایرانی نیز با استفاده از داده‌های كاربران و با كمك هوش مصنوعی، روز به روز بهبود پیدا خواهد كرد.
همان‌طور كه در دو سال گذشته نیز شاهد بهبود چشمگیر عملكرد این مسیریاب‌ها به دلیل رشد استفاده از سوی كاربران بوده‌ایم.
بنابراین به صورت كلی می‌توان گفت ضعف نرم‌افزارهای مسیریاب ایرانی صرفا در بعضی اشكالات فنی ناشی از كامل نشدن فرآیند یادگیری هوش مصنوعی این نرم‌افزارها نهفته است. اشكالاتی كه به مرور با رواج هرچه بیشتر این نرم‌افزارها در میان كاربران ایرانی رفع می‌شود. اما متاسفانه چون هموطنان ما محصولات داخلی دارند، می‌خواهند كه كالاهای ایرانی از همان روز اول همه ویژگی‌های ایده‌آل را داشتــــــــه باشــــــــند.
 البتـــــه دربـــــــــاره مسیریاب‌های ایرانی باید گفت كه تا همین امروز نیز این نرم‌افزارها به میزانی مطلوب در میان كاربران بومی شناخته شده است. از این رو، در مجموع می‌توان نحوه فعالیت و فراگیر شدن نرم‌افزارهای مسیریاب‌های ایرانی در دو سال گذشته را مثبت ارزیابی كرد. با توجه به رو به رشد بودن مسیریاب‌های داخلی در ماه‌های اخیر نیز پیش‌بینی می‌شود كه در آینده‌ای نزدیك شاهد روی آوردن تعداد بیشتری از كاربران بومی به این نرم‌افزارها باشیم.