ریویان، فناوری حمل‌ونقل خودران را عرضه خواهد كرد

ریویان، فناوری حمل‌ونقل خودران را عرضه خواهد كرد


ریویان (Rivian) اتوموتیو یك طراحی ابتدایی را ثبت كرده كه سامانه‌ها و روش‌های اجرای یك خودروی خودران در حالت پشتیبان نام دارد و هدف آن ارائه حمل و نقل بدون راننده از طریق خودروهای آینده این خودروساز است. به گزارش خبرخودرو، این خودروساز برقی جدید این طراحی ابتدایی را در ژوئن 2019 ثبت كرده است. همچنین گزارش‌هایی در مورد برنامه‌های ریویان برای خودروهای خودران منتشر شده است. اكنون ایده بهتری از چگونگی این سیستم وجود دارد. چنانچه قبلا گزارش شده بود، برنامه‌های ریویان برای حالت پشتیبان به گونه‌ای است كه می‌تواند به صورت ایمن افرادی را كه قادر به رانندگی نیستند جابه‌جا كند. در واقع صحبت از نوعی ربات یا رایانه راننده است.

این فناوری برای افراد معلول، كودكان یا شهروندان مسن‌تر كه قادر به رانندگی نیستند كاربرد خواهد داشت. در این خودروها نیازی به حضور یك راننده انسانی یا راهبر نخواهد بود. همچنین، سرنشینان می‌توانند برخی ویژگی‌های خودرو را كنترل كنند.
در حالی كه این ویژگی شبیه بسیاری از سامانه‌های هدایت خودران جدید به نظر می‌رسد و شاید خیلی شبیه قابلیت هدایت خودران تسلا باشد، به نظر می‌رسد ریویان تصمیم دارد آن را به روشی متفاوت به بازار عرضه كند. به نظر می‌رسد تسلا یك سیستم ایمنی برای كمك به افرادی كه به آن نیاز دارند ارائه خواهد كرد نه فناری لازم برای رانندگی آسان‌تر رانندگان ماهر.