استقبال تولید‌کنندگان از طرح نشان ایرانی

استقبال تولید‌کنندگان از طرح نشان ایرانی


محسن طارمیان مدیر طرح نشان ایرانی روزنامه جام‌جم با تشریح آخرین وضعیت این طرح گفت: با گذشت یك هفته از شروع طرح نشان ایرانی در روزنامه جام‌جم با رویكرد چاپ آگهی رایگان برای واحدهای تولیدی داخلی، شاهد استقبال آنان از این طرح بوده‌ایم به گونه‌ای كه تاكنون حدود صد شركت خصوصی فعال در صنایع غذایی، صنایع نفت و گاز و فناوری اطلاعات در صف چاپ رایگان آگهی در روزنامه جام‌جم قرار دارند.
طارمیان درباره علت اجرای طرح نشان ایرانی گفت: هر بنگاه اقتصادی برای فعالیت و حیات نیاز به تبلیغ دارد. برای یك كار اقتصادی هزینه‌ای كه بابت تبلیغ داده می‌شود در رده سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد به این دلیل كه از آن محل، میزان فروش و سود افزایش می‌یابد. بازاریابی و تبلیغات حرف اول را برای فروش محصولات می‌زند اما باید توجه داشت در شرایط ركود اقتصادی و  وضعیت بنگاه‌های تولیدی هزینه تبلیغات دیگر یك اولویت نیست. این موضوع در دیدار فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب مطرح شد. از این رو موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام‌جم به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دست به ایده‌ای زد تا بتواند به جای شعار درباره رونق تولید، وارد میدان عمل شود.
به گفته وی، روزنامه جام‌جم آگهی‌های خود را برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی رایگان كرد و گزارش مفصل آن دوشنبه هفته گذشته 2 دی‌ماه منتشر شد. نام این طرح نشان ایرانی است و فعالان اقتصادی می‌توانند آگهی‌های خود را به همراه مستندات شركت رایگان چاپ كنند تا بهتر دیده شوند.
 استقبال از طرح نشان ایرانی
مدیر طرح نشان ایرانی روزنامه جام‌جم  با  بیان اینکه از دوم دی‌ماه كه طرح نشان ایرانی اعلام شد یك هفته می‌گذرد اما برخی مخاطبان طی تماس و پیامك به روزنامه اعلام كردند كه چرا كسی از این طرح استقبال نكرده است، عنوان کرد: پاسخ اینجاست كه بررسی هر پرونده بین دو تا سه روز زمان می‌برد و اگر كم و كاستی در پرونده وجود نداشته باشد مراحل زمان‌بندی برای انتشار را طی خواهد كرد. تاریخ مدنظر با هماهنگی آگهی‌دهنده انجام خواهد شد و به اطلاع آنها می‌رسد. مدیران عامل شركت‌ها اولین نفراتی هستند كه زمان چاپ آگهی به آنها اطلاع داده می‌شود. وی درباره تعداد شرکت‌هایی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند گفت: تاكنون حدود صد شركت خصوصی درخواست درج آگهی رایگان در طرح نشان ایرانی را دادند كه اغلب در حوزه صنایع غذایی، صنایع لبنی، صنایع نفت و گاز و فناوری اطلاعات فعالیت داشتند. از این صد شركت، بررسی مدارك 20 شركت پایان‌یافته و مدارك 15 شركت ناقص بوده كه به آنها اطلاع داده شده تا نسبت به تكمیل اطلاعات اقدام كنند.
 چرا فرآیند بررسی زمان‌بر است؟
طارمیان درباره علل طول کشیدن کار بررسی متقاضیان استفاده از آگهی‌های رایگان جام جم گفت: هر شركت باید اساسنامه و مدارك مربوط به ثبت برند خود را به روزنامه جام‌جم ارائه دهد تا مراحل بررسی آغاز شود. پس از تكمیل مدارك و تأیید مستندات فرآیند انتشار طی خواهد شد. در فاز اول طرح نشان ایرانی همه شركت‌هایی كه كاملا ماهیت خصوصی دارند می‌توانند از آگهی رایگان بهره‌مند شوند. وی تاکید کرد که این امكان برای شركت‌های دولتی و خصولتی وجود ندارد و قصد موسسه جام‌جم، رونق تولید توسط بخش خصوصی در كشور است. آگهی‌ها متفاوت است و طراحی آگهی حدود یك هفته زمان می‌برد.
 امكان جدید
برای شركت‌های خصوصی
این مدیر جام جم افزود: شركت‌های خصوصی می‌توانند به جای درج آگهی رایگان، یادداشت یا مطلب برای روزنامه نگارش كنند و در آن شركت خود را معرفی نمایند. این یادداشت می‌تواند در راستای معرفی شركت یا روشنگری مشكلات و بازگو كردن موانع تولید باشد. از این رو فعالان اقتصادی می‌توانند معرفی شركت و فعالیت خود را با برند خودشان با ارائه مطلب منتشر كنند و یا برای طراحی درخواست دهند.
 چرا آگهی رایگان؟
به گفته طارمیان، چند سالی است كه مقام معظم رهبری نام سال‌ها را اقتصادی قرار می‌دهند تا قوای سه‌گانه توجه بیشتری به تولید نشان دهند. روزنامه جام‌جم هم در طول سال‌های گذشته همواره پیگیر بوده که دستگاه‌های اجرایی تا چقدر در زمینه رونق تولید فعالیت داشتند. جام‌جم همچنین مصاحبه با كارشناسان، فعالان اقتصادی و اقتصاددانان برای رفع موانع و رونق تولید را در دستور كار خود قرار داد تا بهترین راهكار را معرفی كند؛ اما جام‌جم پا به میدان عمل گذاشت تا خود نقشی مهم در رونق تولید ایفا كند و طرح نشان ایرانی كه درج آگهی رایگان در روزنامه است را رونمایی كرد.
 بخش تولید اعتماد كنند
مدیر طرح نشان ایرانی روزنامه جام جم در پایان افزود: آنقدر حقه‌ها و كلك‌های تبلیغاتی در طول سال‌های گذشته زیاد بوده كه برخی فعالان اقتصادی باورشان نمی‌شود درج آگهی رایگان امكان‌پذیر است. برخی از فعالان اقتصادی بر این باورند كه بعدا شاید هزینه‌ای از آنها دریافت شود و برای ورود به این حوزه تعلل می‌كنند اما روزنامه جام‌جم این اطمینان را به فعالان اقتصادی می‌دهد كه تا پایان طرح نشان ایرانی هزینه انتشار آگهی رایگان خواهد بود و هیچ هزینه‌ای دریافت نخواهد شد. همچنین تاكید می‌شود افرادی كه واسط تبلیغات بین روزنامه و فعالان اقتصادی هستند هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌كنند و ارائه این خدمات از مبدأ تا انتشار بدون هزینه انجام می‌شود.