سلبریتی‌ها مزاحم نشوند

درخواست خانواده غزاله بعد از مهلت یك ماهه به آرمان

سلبریتی‌ها مزاحم نشوند

آرمان دقایقی قبل از اجرای حكم، با كمك واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران توانست فرصتی یك ماهه بگیرد. دو قاضی صادر‌كننده حكم هم خواستار تحقیقات بیشتر در پرونده شدند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، آرمان 24 ساله متهم است كه دوازدهم اسفند سال 92 وقتی پاسخ منفی در ازدواج با دختر 18 ساله مورد علاقه‌اش را شنید، او را هل داد كه سرش به لبه تخت خورد. بعد با زدن ضربه‌هایی با میله بارفیكس او را كشته و جسدش را داخل چمدان قرار داده و در سطل زباله انداخت، اما هیچ‌وقت جسد مقتول پیدا نشد.
متهم ابتدا به كانون اصلاح و تربیت و بعد به زندان رجایی‌شهر كرج منتقل شد. او در شعبه چهارم دادگاه كیفری محاكمه و منكر قتل دختر مورد علاقه‌اش شد و گفت: یك‌سال پیش كه به آنتالیا سفر كرده بودم با غزاله در آنجا آشنا شدم. بعد از بازگشت‌مان در تهران دوستی‌مان ادامه داشت می‌خواستم با او ازدواج كنم كه نشد و او می‌خواست برای  ادامه تحصیل به سوئد برود. آن روز او در نبود والدین پزشكم  به خانه‌مان آمد و بعد كه رفت از راه پله‌ها افتاد و فوت شد، از ترسم جسدش را در چمدان گذاشته و به سطل زباله انداختم.
با توجه به درخواست خانواده مقتول قضات به متهم حكم قصاص دادند كه این حكم در شعبه 29 دیوان‌عالی كشور تایید شد. آرمان در این شش سال زیر تیغ قرار داشت، اما درس خواند. او توانست مدرك مهندسی كامپیوتر بگیرد و در كنكور ارشد نیز در رشته مهندسی پزشكی دانشگاه تربیت‌مدرس پذیرفته شود و ادامه تحصیل دهد.  نزدیك به شش سال بعد از جنایت نام او در فهرست اعدامی‌های هفته دوم دی ماه قرار گرفت و به سوئیت منتقل شد.  بعد از انتقال آرمان موجی برای توقف اجرای حكم و رضایت اولیای دم در كشور راه افتاد كه تعدادی از بازیگران و مجریان با آن همراه شدند. همچنین دو قاضی به نام‌های مجید متین راسخ و محمود كیخا  كه در زمان محاكمه آرمان در دادگاه كیفری شعبه چهارم بودند طی مكاتبه‌ای با رئیس دادگستری استان تهران و سرپرست محاكم كیفری یك استان تهران اعلام كردند با توجه به این‌كه در پرونده هیچ‌وقت جسد پیدا نشد و استناداتی  به دست آمده بود كه بعد از زمان قتل دختر 18 ساله تاریخ دفترچه بیمه غزاله تمدید شده و حتی درخواست مرخصی از دانشگاه به محل تحصیل غزاله ارائه شده بود، خواستار تحقیقات بیشتر در این باره هستیم.
چهارشنبه یازدهم دی امسال بود كه ماموران به دستان و پاهای او دستبند و پابند زدند و از اتاق سوئیت  به محوطه اجرای حكم بردند. مسؤولان قضایی در آخرین لحظات به گفت و گو با خانواده مقتول پرداختند؛ آرمان به پایشان افتاد و با التماس می‌گفت كه او را ببخشند. سرانجام تلاش‌ها نتیجه داد و خانواده مقتول  به آرمان 30 روز برای جلب رضایتشان مهلت دادند. در حالی كه آرمان به پهنای صورت اشك می‌ریخت و  قدرت حركت نداشت، به سلولش بازگشت.
محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران دیروز به جام‌جم گفت: ما ده جلسه برگزار كردیم و در این جلسات آرمان  و نیز دو مرد كه از خادمان امام رضا‌(‌ع‌) بودند، شركت داشتند و به گفت‌و‌گو‌های چندساعته با خانواده مقتول پرداختیم كه این خانواده همچنان خواستار حكم قصاص قاتل دخترشان بودند.
 وی افزود: در واپسین ساعت كه قرار بود پسر جوان اعدام شود دوباره با خانواده مقتول حرف زدیم. متهم برای آخرین بار در محوطه با والدین غزاله رو‌به‌رو شد. او به دست و پای آنها افتاد و گریه كرد و با ابراز پشیمانی نحوه قتل او را كه در مرحله بازپرسی تشریح كرده بود، بازگو كرد. خیلی پشیمان بود و می‌گفت توبه كرده است. در زندان به همین خاطر تا مقطع ارشد در زندان درس خوانده است. از والدین مقتول  خواست كه او را ببخشند و فرصت دوباره به  زندگی او بدهند.  سرانجام تلاش‌های واحد صلح و سازش نتیجه دادو توانستیم مهلت 30 روزه از خانواده مقتول برای آرمان  ـ جوان اعدامی ـ بگیریم اگر او در مدت تعیین شده بتواند رضایت بگیرد بخشیده  می‌شود،  در  غیر این صورت دوباره پای چوبه دار می‌رود. زمانی كه با خانواده مقتول حرف زدیم آنها فقط یك درخواست داشتند كه هنرمندان و افراد دیگر هجمه‌ای در این ماجرا وارد نكنند و بگذارند پرونده روال قانونی خود را طی كند و برای آنها مزاحمتی ایجاد نكنند.