با 12 میلیارد طلای سرقتی

خوشگذرانی کارگران طلافروشی

با 12 میلیارد طلای سرقتی

دو كارگر كه با كلید یدك، 24 كیلو طلا از گاوصندوق مغازه طلافروشی سرقت كرده بودند، در دام پلیس گرفتار شدند. طراح سرقت با فروش طلاهای سرقتی خوشگذرانی می‌كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، شامگاه 14 شهریور امسال مرد جوانی در تماس با پلیس از دستبرد سارقان به مغازه طلافروشی اش در شهرك اكباتان و سرقت 24 كیلو طلا خبر داد.
پس از حضور كارآگاهان در محل سرقت، شاكی در اظهاراتش به كارآگاهان گفت، حدود چند سال پیش واسطه یكی از دوستانم سه كارمند به نام یاور، سامان و پریسا را در مغازه طلافروشی‌ام استخدام كردم و مشغول به كار شدند. در ماجرای این سرقت به یاور و سامان مظنون هستم.
دستگیری هر دو سارق در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و مخفیگاه سامان در محدوده غرب تهران شناسایی شد و 16 شهریور سامان با هماهنگی بازپرس پرونده در یك عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، چهار كیلو طلای سرقتی كشف و متهم همراه اموال كشف شده به پلیس آگاهی منتقل شد.
سامان در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: سرقت از مغازه را یاور به من پیشنهاد داد و با توجه به این كه او از كلید‌های مغازه حتی ریموت دزدگیر، یدك تهیه كرده بود، گفت: تا كی می‌خواهی كارمند باشی بیا باهم از مغازه سرقت كنیم و پولدار شویم. من هم پیشنهاد وی را پذیرفتم. یاور پس از سرقت، چهار كیلوگرم طلا به من داد و با بقیه طلا‌ها متواری شد و هیچ نشانی از وی ندارم.
 سامان در تحقیقات فنی پلیسی به سرقت شش كیلوگرم طلا به صورت خرد در طول چند ساله گذشته نیز اعتراف كرد.
در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه یاور در شهر مشهد شناسایی و هشتم دی ماه در یك عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و حدود 5/1 كیلو طلا‌ی سرقتی نیز از آن محل كشف شد.
یاور در تحقیقات مدعی شد؛ پس از سرقت به مشهد گریختم و با دو خانم به نام‌های الناز و سارا هردو ۲۸ ساله آشنا شدم و با كمك آنها طلاها را به مالخران می‌فروختم. با فروش طلاهای سرقتی، یك دستگاه خودروی سوناتا، یك آپارتمان به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان خریده و بقیه را صرف خوشگذرانی كردم.
با دستگیری دو دختر جوان مشخص شد، 400 میلیون تومان از پول‌های فروش طلاهای سرقتی در حساب الناز است و او رابط مالی یاور با مالخران بوده است.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این كه كارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را
 ۱۲۰میلیارد ریال برآورد كرده‌اند، گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه پنجم تهران برای تحقیقات تكمیلی و كشف زوایای پنهان و دیگر جرایم احتمالی در اختیار كارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.