ایران با کسی  شوخی و تعارف ندارد

ایران با کسی شوخی و تعارف ندارد



 حسین نقوی حسینی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
جمهوری اسلامی ایران همان طور که وعده داده بود انتقام سختی از آمریکا گرفت و به واسطه حمله به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا یک سیلی به آمریکا زد. ایران با این اقدام خود نشان داد با هیچ کسی تعارف و شوخی ندارد و به موقع اقدام می‌کند. این عملیات مهم در عین حال پیچیده بود.
در چند روز اخیر مقامات آمریکا به ویژه ترامپ مطرح کرده بود که ایران نمی تواند اقدام نظامی علیه آمریکا انجام دهد و اگر قصد انجام چنین اقدامی را داشته باشد آن را خنثی می‌کنیم، تبلیغات بسیاری نیز مبنی بر نفوذناپذیری پایگاه‌های خود کرده بودند.
حمله جمهوری اسلامی ایران از داخل خاک ایران و دقیقا به چنین پایگاه مهمی نشان داد ایران توانمندی بسیاری برای ضربه زدن به آمریکا دارد و در ضمن این کشور نیز بسیار آسیب پذیر است و برخلاف ادعاهایشان می‌توان به راحتی به آنها ضربات سنگین وارد کرد.
دو نکته مهم نیز در بیانیه سپاه وجود داشت که اگر آمریکا قصد واکنش داشته باشد با پاسخ دندان شکن‌تری مواجه می‌شود. همچنین هشدار داده شد اگر کشورهای منطقه برای حمله به ایران پایگاه‌هایی در اختیار آمریکا قرار دهند، جمهوری اسلامی همان کشورها را نیز هدف قرار خواهد داد.
در صورت انجام این گونه اقدامات از سوی ایران مطابق منشور سازمان ملل کسی نمی‌تواند آن را خلاف مقررات بین المللی تلقی کند.
در هر حال با توجه به شرایط موجود و شکسته شدن هیمنه آمریکا، این کشور بیم و وحشت مستمر خواهد داشت و در نهایت مجبور به ترک و فرار از منطقه می شود.