پشت صحنه اف!

پشت صحنه اف!


 دیروز پشت صحنه را خواندید؟ ما كه می‌خواستیم عنوانش را عوض كنیم و بنویسیم پشت صحنه اف! ساناز قنبری خبرنگار سینمایی گروه كه تحصیلات دانشگاهی اش در رشته زبان و ادبیات روسی بوده، بعد از دو سال هر روز پشت صحنه نوشتن و كل كل‌های س.ص.م و ز.م بالاخره تسلیم شده بود و پا گذاشته بود در عرصه پشت صحنه‌نویسی. خلاصه كه از این جهت حسابی روز مباركی بود و باید پشت صحنه نوشتن به شیوه روسی را هم در تاریخ ثبت كرده و برایش یك روز خاص در نظر بگیریم. ناگفته نماند نامبرده كه هیچ جوره تسلیم انجام این كار دشوار نمی‌شد، حسابی از نوشتن پشت صحنه خوشش آمده و قرار است از این به بعد هر از گاهی در این ستون همراهی مان كند. می‌توانید منصفانه ترین پشت صحنه‌ها را به روایت قنبری بخوانید و به صداقتش در نوشتار همان قدر مطمئن باشید كه به وجدان كاری ابوالفضل بیهقی در نگارش تاریخ معروفش. البته ناگفته نماند ممكن است از بعضی اعضای گروه كمی زیادی تعریف كرده و برایشان هی نوشابه باز كند! حالا خودتان به مرور زمان متوجه منظورم خواهید شد.... بگذریم.
خب حالا كه این همه از قنبری نوشتیم، همین اول كاری برویم سراغ صفحه 11 و درباره گزارش امروزش هم بنویسیم. همكارمان امروز رفته سراغ تندیسی كه از این دوره به جشنواره فیلم فجر می‌پیوندد و خاص فیلم‌های حوزه مقاومت و جهاد است؛ تندیسی با نام سردار شهید قاسم سلیمانی. او در گزارشش بررسی كرده چقدر حضور این تندیس در جشنواره مهم است و سینمای ایران تا چه اندازه باید به فیلم‌هایی كه راجع به مقاومت تولید می‌شوند، بپردازد.
همین صفحه 9 امروز را هم به بهانه سیلی سخت دلیرمردان ایرانی با حمله به نیروگاه آمریكایی عین الاسد زده‌اند، اختصاص دادیم به كتاب خط مقدم، اثر داستانی مستند كه حكایت از این دارد كه یگان موشكی در ایران چگونه شكل گرفته و شهید حسن طهرانی مقدم چه تاثیری در این روند داشته است.
در صفحه 10 هم علی‌خان مظاهری كه خودش را در تحریریه كمینه می‌نامد و از قضا در مرام و كمال و معرفت هم حسابی بیشینه است، رفته سراغ زینب حسینجانی و با او درباره عروسك‌هایی كه می‌سازد حرف زده است.
اگر مثل اغلب ما هنوز هم مقوله عروسك برایتان جذاب است و پر از خاطره، این گفت‌وگوی حسابی شیرین را از دست
 ندهید.
بعد از همه اینها هم برویم صفحه آخرمان. امروز نسل خانان بزرگ روزنامه‌نگاری در صفحه‌هایمان چقدر پررنگ هستند! كیكاووس‌خان زیاری هم آخر هفته مطلوبی برایتان در صفحه سینمای جهان تدارك دیده و می‌توانید از خواندنش حسابی لذت ببرید.