پایان مبارزه فضایی كلونی

پایان مبارزه فضایی كلونی

با پایان كار فیلمبرداری «صبح‌بخیر نیمه‌شب»، جورج كلونی از آن به عنوان یكی از كارهای مورد علاقه خود اسم می‌برد. این هنرمند 58 ساله در كنار بازی در نقش اصلی فیلم، كارگردان آن هم بوده است.
فیلمنامه اقتباسی این اكشن علمی-تخیلی، با نگاهی به داستان پرخواننده لیلی روكس دالتون به همین نام نوشته شده است. به گفته كلونی؛ محصولات علمی-تخیلی زیادی در طول سال تولید می‌شوند كه داستان‌هایشان در دل كهكشان اتفاق می‌افتد. اما صبح‌بخیر نیمه‌شب شباهت چندانی به آنها ندارد و در حال و هوای دیگری سیر می‌كند او همچنین گفته است: «تلاش كردم روح حاكم بر داستان دالتون را در فیلم حفظ كنم.»
كلونی در كار تازه‌اش، در نقش فضانوردی تنها در دل كهكشان به نام آگوستین بازی می‌كند. انجام ماموریتی غیرممكن و عجیب و غریب به او سپرده می‌شود. آگوستین باید در مبارزه‌ای سخت با زمان، مانع از بازگشت سفینه فضایی همكارش سالی (فلیسیتی جونز) به زمین شود. وقوع یك بلای طبیعی ویرانگر در زمین، ادامه زندگی در آن را غیرممكن كرده است. هنوز زمان نمایش عمومی صبح‌‌بخیر نیمه‌شب تعیین نشده‌است.  کلونی قبل از این درام علمی تخیلی، در یک همکاری با قاب کوچک مجموعه ضد جنگ «کچ 22» را تهیه و بازی کرد. او در کنار بازی در این مجموعه، کارگردانی دو اپیزود آن را هم انجام داد. فیلمنامه اقتباسی این درام ضد جنگ، براساس داستان نول پرخواننده ای نوشته شد که پیش از این در دهه70 میلادی به صورت یک فیلم سینمایی موفق درآمده بود. / ورایتی