روایتی درباره شهید وزوایی

روایتی درباره شهید وزوایی


كارگردان مستند بلتا (فیلمی درباره شهید محسن وزوایی) از موضوع و انگیزه ساخت این فیلم و اهمیت جشنواره مردمی عمار گفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محسن یوسفی كارگردان مستند «بلتا» درباره موضوع این اثر گفت: موضوع فیلم درباره شب اول عملیات فتح المبین است كه مصادف شده بود با شب عید سال ۶۱. در آنجا تیپ ۲۷ حضرت رسول(ص) بخشی از عملیات را به‌عهده داشت.
او افزود: سه گردان باید در عمق خط مقدم نفوذ كرده و توپخانه عراق را قطع می‌كردند. در این مسیر و شب عملیات و در راه رسیدن به هدف، گردان حبیب بن مظاهر به فرماندهی شهید وزوایی گم می‌شود، التهابی ایجاد شده و كل عملیات به خطر می‌افتد و اگر عملیات لو می‌رفت، حدود ۱۲۰۰ نفر قتل عام می‌شدند، اما در نهایت گردان پیدا شده و توپخانه عراق فتح می‌شود و ادواتش را به غنیمت می‌گیرند.
این مستندساز درباره انگیزه ساخت این فیلم گفت: مدیر آن موقع روایت فتح، تصمیم گرفت فیلمی درباره شهید وزوایی ساخته شود، اما چون فیلم ساختن درباره این شهید بزرگوار ابعاد وسیعی داشت و نمی‌شد در یك قسمت ساخت، رسیدم به این بخش، چون حس كردیم جذاب و عجیب است و آن را ساختیم.
این كارگردان ادامه داد: پیدا كردن افرادی كه در آن عملیات حضور داشتند و حاضر به مصاحبه شده‌اند و بازسازی صحنه‌ها، از نكات سخت تولید این فیلم بود.
محسن یوسفی درباره ویژگی بارز جشنواره عمار بیان كرد: به‌جز فضای خاص، قوانین و ابعاد عمار و از آن مهم‌تر نوع پخش فیلم عمار كه گسترده است و بیشتر هدفش نمایش برای جوان‌هاست، عمار را ویژه كرده یعنی فیلم‌ها را به مدارس، مساجد، دور‌ترین نقاط ایران و... می‌برد و این برای هر فیلمسازی خوب و خوشایند است.