یك قصه واقعی

یك قصه واقعی

كارگردان فیلم ایرو در مصاحبه‌ای اعلام كرد این فیلم براساس ایده و قصه‌ای واقعی شكل گرفته است.
سیدهادی محقق در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره قصه فیلم ایرو گفت: قصه بر اساس یك ایده و داستان واقعی شكل گرفته و روایت شده است. نوع شرایط فیزیكی، جغرافیایی، زمانی و مكانی برای شخصیت این فیلم به رویاهای ما نزدیك بود و ما هم سعی كردیم همه واقعیت‌های این قصه را بی‌كم و كاست به‌صورت تصویری روایت كنیم، به همین دلیل بسیاری از پلان‌ها كش‌دار است تا دنیای این آدم را كه به‌سختی می‌گذرد و زندگی زجرآور او را تصویر كنیم.
محقق در ادامه گفت: در روایت قصه زندگی این شخصیت، نه چیزی اضافه و نه چیزی كم شده است و فقط دانسته‌ها و یافته‌های خودمان را كه قابلیت تصویری شدن داشت، در فیلم به نمایش گذاشته‌ایم.
او با اشاره به مخاطبانی كه چنین شرایطی را در زندگی تجربه كرده بودند، اظهار كرد: مخاطبانی كه قصه‌ای شبیه به شخصیت اصلی این فیلم داشتند نیز به‌خوبی با او همذات‌پنداری می‌كردند و با فیلم ارتباط برقرار كردند.
این فیلمساز درباره اكران فیلم خود در گروه هنر و تجربه بیان كرد: من پیش از این هم تجربه اكران فیلم در گروه هنر و تجربه را داشتم و ایرو تجربه دوباره من در اكران این گروه محسوب می‌شود. سیاست‌های هنر و تجربه در اكران این دسته از فیلم‌ها و فراهم كردن امكان دیده شدن آنها بسیار خوب است، اما نمی‌دانم چرا آن‌طور كه باید از فیلم ایرو استقبال نشد.
محقق با بیان این كه نوع فیلم در كم مخاطب بودن آن تأثیرگذار است، یادآور شد: تبلیغات فیلم ما نسبت به فیلم‌های دیگر، كمتر بود و فكر می‌كنم این موضوع هم در كم مخاطب شدن فیلم ایرو بی‌تأثیر نبوده است، اما همه كسانی كه ایرو را دیده‌اند، نظر مثبتی نسبت به این فیلم دارند و نقدها و نظرات بسیار مثبتی را نیز تاكنون از مخاطبان این فیلم دریافت كردم.
او درباره ساخت آثار بعدی خود بیان كرد: من تا زنده باشم، نوع نگاهم به سینما همین است و باز هم آثاری با همین سبك و سیاق خواهم ساخت كه مطمئناً در بدنه سینمای تجاری جایی ندارد و در گروه هنر و تجربه قابلیت اكران خواهد داشت.
این فیلمساز، گروه هنر و تجربه را نقطه امیدی برای فیلمسازانی دانست كه نگاه ویژه‌ای به سینما دارند. او یادآور شد: گروه هنر و تجربه جای نگاه واقعی به سینما و دلی است كه برای سینما می‌تپد، بنابراین همه كسانی كه سینمای واقعی را دنبال می‌كنند، در هنر و تجربه آن را خواهند یافت.
كارگردان فیلم ایرو با اشاره به رسالت بزرگ گروه هنر و تجربه اظهار كرد: خیلی از اهداف گروه سینمایی هنر و تجربه، به‌خوبی تشریح نشده است، اما این گروه، رسالت بزرگی را دارد، به این دلیل كه به‌تنهایی رسالت سینمای ایران را به دوش می‌كشد. این گروه سینمایی برای فیلمسازان تازه‌كار و دیگر فیلمسازانی كه می‌خواهند هنر و تجربه خود را روی پرده سینما بیاورند یك پدیده است، چرا كه فرصت دیده شدن را به آنها می‌دهد.
سیدهادی محقق درباره ساخت فیلم بعدی خود نیز گفت: قصه‌هایی هست كه در حال بررسی آنها هستیم و فكر می‌كنم تا ایام عید به نتیجه قطعی خواهیم رسید.
 فیلم سینمایی ایرو به كارگردانی سیدهادی محقق این روزها در گروه هنر و تجربه در حال اكران است. فیلم درباره پیرمردی است كه به‌تنهایی زندگی می‌كند و در انتظار قصاص فرزندش است.
حمدا... عزیزی، محمدمهدی آذرخش، حسین قزلباش، مهیار ابروان و زین‌العابدین پناهنده در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. محمد اطبایی پخش‌كننده بین‌المللی ایرو است.