نمی‌گذارم شارلاتان‌ها اطراف باشگاه باشند

حمله تند فرهاد مجیدی: كفتارها بیرون از تیم جای خدمت، خیانت می‌كنند

نمی‌گذارم شارلاتان‌ها اطراف باشگاه باشند

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال علیه مدیران باشگاه و همین‌طور علی خطیر، معاون سابق این باشگاه موضعگیری كرد. بعد از آن‌كه اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست استقلال با افتخار اعلام كرد این تیم پلی‌آف را در خارج از ایران بازی می‌كند و در صورت صعود در مرحله گروهی میزبان خواهد شد، مجیدی هم شاكی شد. چكیده‌ای از حرف‌های او را می‌خوانید.
 اول هفته صد بار گفتم برای پلی‌آف به زمین بی‌طرف برویم و در جریان مسابقات با رایزنی حق میزبانی را پس بگیریم، اما نخواستند به نظر ما اهمیت بدهند. همه ایران درباره این موضوع نظر دادند، اما به نظر مربیان و بازیكنان تیم‌ها اهمیت ندادند! فضایی به وجود آوردند كه كسی جرات نكند نظر مخالف دهد.
 می‌گویند خبرخوش! خبر پیروزی، كدام پیروزی؟ پیروزی این بود كه بازی پلی‌آف استقلال در تهران برگزار می‌شد.
 چرا از كادر فنی نپرسیدید كه برای بازی در زمین بی‌طرف، قطر بهتر است یا امارات كه حتما انتخاب من قطر بود.
 خبر واقعی این است كه گوشت قربانی، استقلال است.
 آیا عزت استقلال این است كه در سه چهار روز گذشته دربه در یك تكه زمین سبز باشد؟ آیا این خفت نیست كه تیم من زمین ندارد تمرین كند؟!
 به روی مباركشان هم نمی‌آورند كه اگر من نیامده‌ بودم یك میلیون و ۵۰۰ هزار یوروی آقای دی‌بیاسی را از كجا تهیه می‌كردند؟
 از كجا می‌خواهید شكایت‌ها و طلب‌های بویان و شفر و استراماچونی و پاختاكور و...را پرداخت كنید؟ آیا هوادار می‌داند كه شما چند میلیون دلار بدهی كمرشكن در فیفا دارید؟
 یك نفر توضیح نداد كه چطور وكیل هیات ایرانی در مذاكره با وكیل استراماچونی به عنوان نماینده آقای دی‌بیاسی هم بوده! (منظور او احتمالا خطیر است)
 دروغ ساختند كه مجیدی با وزیر جلسه داشته و انتخاب نفر اول ورزش ایران است! من تا به حال هرگز آقای سلطانی‌فر را از نزدیك ندیده‌ام.
 غیر از خدا و میلیون‌ها هوادار استقلال كسی نمی‌تواند سر من منت بگذارد و این من هستم كه باید سر چند نفر از شما (بعضی مدیران استقلال) منت بگذارم كه این ریسك بزرگ را پذیرفتم تا پشت وضعیت اسفناكی كه رقم زدید، پنهان شوید.
 هیچ‌وقت آرزوی باختن این تیم را به خاطر منافع خودم نداشتم. به خاطر چند فالوور بیشتر مدام مصاحبه نكردم و هر روز خودم را نمایش ندادم كه برای این تیم حاشیه درست كنم. (كنایه به خطیر)
 كفتارها بیرون از تیم می‌خواهند جای خدمت و خیانت را عوض كنند.
 با پول‌هایی كه از راه دلالی در استقلال به دست آوردند، دروغ‌ها را در فضای مجازی وایرال كردند. برای من و بسیاری از پیشكسوتان و هواداران استقلال جای سوال دارد كه چرا باشگاه استقلال در چند ماه گذشته با این جریان مخرب برخورد نكرده كه هیچ، پشت پرده دوستی هم داشته؟! چرا هیچ واكنشی علیه این افراد صورت نگرفته؟!
 من با استراماچونی در این مدت ساعت‌ها صحبت كردم. او درباره بسیاری از مشكلات فوتبالی و غیرفوتبالی‌اش در ایران به من گفت، اما اجازه ندارم آنها را مطرح كنم.
 تعداد زیادی از افراد با یك دست كت ‌و شلوار به باشگاه آمدند و پولدار رفتند اما استقلال یك باغچه هم به نام خودش ندارد و فقیرتر هم شده. این نتیجه سال‌ها
سوء مدیریت، بی‌كفایتی و بیسوادی و رانت و فساد و رابطه‌بازی است و روز به روز هم بدتر می‌شود.
 من تا زمانی كه اینجا هستم اجازه نخواهم داد این شارلاتان‌ها در اطراف استقلال حضور داشته باشند. دست همه این افراد را از اطراف تیم كوتاه كردم و خواهم كرد.