تفرقه خیالی بین سرخ‌ها از زبان گل‌محمدی

تفرقه خیالی بین سرخ‌ها از زبان گل‌محمدی

علی علی‌یاری ورزش

زمانی كه یحیی گل‌محمدی هدایت پرسپولیس را پذیرفت و به عنوان سرمربی جدید به تمرینات رفت، حرف و حدیث‌ها شروع شد. ماجراهای زیادی در همین مدت كم رخ داد كه هر كدامش می‌توانست پرسپولیس را با بدترین حواشی مواجه كند.
از مسائلی چون پیش‌بینی برخی بابت ایجاد اختلاف بین اعضای كادر فنی گرفته تا شایعات دیگر. مثلا می‌گفتند گل‌محمدی دنبال راهی است تا كریم باقری را كنار بزند و سپس مسائل دیگری مطرح شد از جمله این‌كه علی علیپور با اضافه شدن آنتونی استوكس باید نیمكت‌نشین شود، چون سرمربی تیم می‌خواهد از زوج اوساگونا و استوكس استفاده كند. سپس گفتند یحیی هیچ اعتقادی به بشار رسن ندارد و حتی احتمال حضور علیرضا بیرانوند در تركیب اصلی تیم منتفی است. برخی هم معتقد بودند حرف و حدیث‌هایی وجود دارد مبنی بر این‌كه بوژیدار رادوشویچ دیگر هیچ شانسی برای همكاری با پرسپولیس ندارد و... از این دست شایعات به وفور شنیده شد، اما حالا اتفاقات جدیدی رخ می‌دهد.
یحیی گل‌محمدی كه تلاش كرده در این مدت بدون جنجال و با آرامش، كارها را پیش ببرد، هر روز از قول خود در برخی رسانه‌ها مصاحبه‌هایی می‌خواند و حرف‌هایی می‌شنود كه صحت ندارد. او از این اتفاقات متعجب شده، زیرا این مصاحبه‌های خیالی باعث ایجاد تفرقه در كمپ سرخپوشان است و عصبانیت همه اعضای كادرفنی را در پی داشته است. مثلا از قول یحیی مصاحبه‌ای منتشر شده بود كه او گفته از اساگونا مهاجم جدید تیمش هیچ توقعی برای گلزنی ندارد در حالی كه اگر این‌طور بود، باشگاه چرا باید ۱۵۰ هزار دلار خرج جذب یك بازیكن جدید در خط حمله كند؟
یا گفته می‌شد به آنتونی استوكس زمان می‌دهد و این در حالی است كه پرسپولیس تنها در ۱۴ بازی لیگ می‌تواند از استوكس استفاده كند و عملا زمان بیشتری برای بروز توانایی‌های این بازیكن و كمك به رشد میزان گلزنی تیم وجود ندارد. در مورد برخی بازیكنان هم این مسائل از زبان گل‌محمدی مطرح شده بود؛ مثلا می‌گفتند كه او قصد دارد كمال كامیابی‌نیا را برای همیشه از لیستش كنار بگذارد یا طرح ویژه‌ای برای خداحافظی سیدجلال حسینی دنبال خواهد كرد. حتی از زبان یحیی گفتند سیامك نعمتی هم مصدوم است و گل‌محمدی می‌خواهد به زودی در خروج را به او نشان بدهد تا در فهرستش جا باز شده و امین قاسمی‌نژاد وینگر تیم فوتبال شهر خودرو مشهد را به پرسپولیس بیاورد.
با این حال همه این گمانه زنی‌ها اشتباه بود و عصبانیت مربیان پرسپولیس از این‌جاست كه همه این احتمالات را از زبان یحیی گل‌محمدی منتشر می‌كنند. این وضعیت زمینه ساز ایجاد اختلاف و یك‌سری شایعات داخل تیم شده و پرسپولیسی‌ها می‌دانند ادامه این روند، واقعا خطرناك است اما فعلا راه و چاره‌ای برای مقابله با این حجم از شایعات پیدا نكرده‌اند.