دكترای شیرازی‌شناسی!

دكترای شیرازی‌شناسی!


روزنامه چهار طبقه دارد و ما پشت‌صحنه‌نویسان بزرگوار هی از همین طبقه تحریریه می‌نویسیم. بگذارید برایتان یك روز را تعریف كنم كه وقتی پایم را می‌گذارم در بخش فنی روزنامه چه می‌شود. در بدو ورود باید داد بزنم سلام آقای سادات كه اگر سلام كردن به ایشان دیر شود... نگویم برایتان. ..! بعدتر دوستان بخش ویرایش و نمونه‌خوانی را می‌بینم و با آقای سجادیان معروف به آشنا چاق‌سلامتی می‌كنم. بعد آقای شیرازی سالار مدیر فنی تحریریه‌های جهان با كلمات تند و نامفهوم می‌گوید بقیه بچه‌های گروه كجا هستند. البته ما اهالی جام‌جم و به‌خصوص بچه‌های تحریریه دكترای شیرازی‌شناسی گرفته‌ایم، حتی تلفن هم كه زنگ بخورد می‌دانیم چه زمان‌‌هایی استاد شیرازی پشت خط است و قصد دارد چه بگوید.... بعد از همه این مراحل تازه می‌رسم به محل سكونت آقای سادات! ببینید خودتان این آقای سادات چه كرده كه اصلا بدون گذر از مراحل چگونه از همان دور سلام و ابراز ارادت می‌كنیم!
احسان نوری‌نجفی هر چند خوان هفتم نیست، اما شما بگذاریدش خوان هفتم! دیو سفیدی است برای خودش و فقط خود جناب رستم می‌تواند از پسش برآید. اصلا از این مرحله كه بگذری انگار از هفت دولت آزاد می‌شوی. چرا؟ این خودش یك پشت صحنه مفصل می‌طلبد، بماند تا بهانه‌ای پیدا كرده و درباره او و صفحه‌آرایان و واحد عكس گرامی هم بنویسیم. عجالتا این را بدانید كه كار در جام‌جم نیاز به گذراندن دكترای شیرازی‌شناسی دارد؛ مرد جدی و مهربانی كه در دنیا نظیر ندارد. حالا هم برویم سراغ صفحات...
 همین صفحه 9 را امروز ساناز قنبری نوشته. او با تدوینگر فیلم سینمایی شنای پروانه ساخته محمد كارت حرف زده است، گفت‌وگویی جذاب و خواندنی.
 در صفحات 10 و 11 هم گفت‌وگویی داریم با عبدالرضا نعمت‌الهی كارگردان مستند مهدی عراقی را بكش. علی رستگار چه كرده در این گفت‌وگوی چالشی. حتما بخوانیدش. در صفحه آخر هم سینمای جهان و كیكاووس‌خان زیاری در انتظار شما هستند.