چلچلی پرسپولیس

تیم یحیی با برد در آبادان به امتیاز 40 رسید

چلچلی پرسپولیس

 حتی خوشبین ترین هوادار پرسپولیس هم وقتی تیمش در هفته یازدهم، در تهران به نفت مسجد سلیمان باخت و به رده چهارم سقوط كرد، فكرش را نمی‌كرد این تیم با پیروزی در هر هفت بازی بعدی، اولین تیمی باشد كه در لیگ نوزدهم به امتیاز چهل می‌رسد. پرسپولیس حالا 40 امتیازی است و با خیالی آسوده به استقبال شهرآورد پایتخت می‌رود.
برد یك بر صفر در آبادان، برای قرمزها خوش‌طعم‌تر از فلافل آبادانی بود. در آستانه بازی با استقلال، خیلی‌ها انتظار داشتند صنعت نفت، به عنوان تیمی كه تا قبل از هفته هجدهم در آبادان طعم شكست را نچشیده بود، بتواند حریفی دندان‌گیر برای صدرنشین باشد، اما آنچه در ورزشگاه تختی آبادان دیدیم، كاملا خلاف آن چیزی بود كه انتظار می‌رفت. پرسپولیس در حالی با ضربه ایستگاهی احمد نوراللهی در دقیقه 32 دروازه برزیلی‌پوشان را باز كرد كه قبل از گل، دو بار توپ را به تیر دروازه حریف كوبیده بود و تا دقیقه 90 هم سه موقعیت مسلم تك به تك را برای زدن گل دوم از دست داد. در واقع تیم یحیی گل‌محمدی، راحت‌تر از آنچه كه فكرش را می‌كرد، از گذرگاه دشوار آبادان عبور كرد تا گامی بزرگ در مسیر كسب چهارمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر برداشته باشد.
با احتساب جام حذفی این نهمین برد متوالی پرسپولیس بود. هفت برد متوالی قرمزها در لیگ برتر برای آنها 21 امتیاز به همراه داشت تا این تیم دو هفته زودتر از سایر مدعیان به امتیاز 40 برسد. در جام حذفی هم پرسپولیس اولین تیم راه یافته به نیمه‌نهایی لقب گرفت تا در بهترین فرم خود، منتظر ادامه رقابت‌های لیگ و حذفی باشد.
دربی بدون شجاع
 پیروزی مقابل صنعت نفت در آبادان، چندان هم برای قرمزها بی هزینه نبود. با توجه به در پیش بودن شهرآورد پایتخت، از همان ابتدای بازی همه نگاه‌ها به سه بازیكن دو اخطاره پرسپولیس و احتمال محرومیت آنها بود. علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و شجاع خلیل‌زاده بازیكنانی بودند كه در صورت دریافت كارت زرد از كاظمی، بازی با استقلال را از دست می‌دادند كه این اتفاق در همان نیمه‌اول، برای شجاع افتاد. بی‌احتیاطی مدافع قرمزها و ضربه‌ای كه با استوك به صورت بازیكن نفت زد، از هر نظر مستحق دریافت كارت زرد بود تا به این ترتیب یحیی در بازی با استقلال، از داشتن شجاع محروم باشد.
گل‌محمدی: 3 امتیاز را از دهان شیر در آوردیم
یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از پیروزی تیمش برابر صنعت نفت گفت: سه امتیاز خیلی مهمی كسب كردیم. اهمیت این سه امتیاز را به بازیكنان گوشزد كرده بودیم. خدا را شكر كه توانستیم این سه امتیاز را از دهان شیر بیرون بیاوریم.
سرمربی پرسپولیس ادامه داد: بازی بسیار سختی بود و زمین مناسبی برای فوتبال بازی كردن در اینجا نداشتیم. جو خیلی سنگینی از طرف هواداران خوب نفت وجود داشت. در این جو و زمین بازی كردن برای هر تیمی سخت است. تیم‌های بزرگ اینجا امتیاز از دست دادند. از كسب این سه امتیاز خوشحال هستیم. این برد را به هواداران تقدیم می‌كنم كه دلشان با ما بود. از این بابت خوشحالم كه موقعیتی به حریف ندادیم و خوب دفاع كردیم. نظم تیمی خوبی داشتیم و توانستیم به حریف كه تیم خطرناكی است، موقعیتی ندهیم. در انتقال به حمله هم خوب كار كرده و موقعیت‌های خوبی ایجاد كردیم و می‌توانستیم با اختلاف بیشتری برنده شویم، اما مهم این سه امتیاز بود كه به دست آوردیم.




استقلال هم با برد به دربی رسید
تیم فوتبال استقلال هم مانند رقیب سنتی خود با برد به استقبال دربی پایتخت می‌رود. استقلال دیروز در ورزشگاه آزادی میزبان نفت مسجد سلیمان یکی از سختکوش‌ترین تیم‌های لیگ برتر این فصل بود. مسابقه‌‌ای که دو اتفاق تلخ در دقیقه 20 داشت. ابتدا شیخ دیاباته بهترین بازیکن این روزهای استقلال مصدوم شد و بلافاصله آرمان قاسمی برای نفت مسجد سلیمان گل زد تا نفس هواداران آبی در سینه‌ حبس شود. این دقیقه بک مورد خاص دیگر هم داشت که آن هم شادی عجیب بازیکن نیمکت‌نشین نفت و اخراج او توسط حاج ملک داور بازی بود. گل نفت در دقیقه 35 توسط ارسلان مطهری پاسخ داده شد تا نیمه اول با تساوی یک – یک تمام شود.
اولین اتفاق ویژه نیمه دوم، گل دقیقه 51 مهدی قائدی بود که تا حدودی بازی را از تب و تاب انداخت و بیشتر درگیری‌‌ها در میانه میدان بود. این روند ساکن تا انتهای بازی ادامه پیدا کرد تا برتری 2 بر یک استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان به ثبت برسد.  استقلال با این برد 32 امتیازی شد تا منتظر بازی عقب‌افتاده‌اش با فولاد بماند. اگر سه امتیاز آن بازی (که باید در شروع نیم‌فصل دوم برگزار می‌شد و به دلیل حضور بازیکنان دو تیم در تیم امید به تعویق افتاد) هم به حساب آبی‌ها واریز شود، استقلال به رده دوم جدول خواهد رسید. حالا استقلال هم مانند پرسپولیس (که صنعت نفت آبادان را شکست داد)، روزهای باقیمانده تا پنجشنبه (روز برگزاری دربی) را با شور و نشاط این برد طی خواهد کرد و همین وضعیت، نوید یک مسابقه پرهیجان و زیبا را خواهد داد که امیدواریم این گونه باشد.