انتخابات فقط به‌نفع شما باشد صحیح است؟

گلایه رهبر انقلاب از سخنان برخی که با انتخابات سر کار آمده‌‌اند اما اکنون صحت آن را زیر سؤال می‌برند

انتخابات فقط به‌نفع شما باشد صحیح است؟

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی را دو آزمون بزرگ ملت ایران خواندند و با تبیین خصوصیات نامزدهای شایسته مجلس، حضور پرشور و آگاهانه همه مردم در انتخابات ۲ اسفند را در حل مشكلات داخلی و بین‌المللی مؤثر برشمردند و تأكید كردند: هركس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشكلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم‌رهبری، ایشان همچنین طرح آمریكا موسوم به معامله قرن را طرحی احمقانه، خبیثانه و شكست‌خورده خواندند و افزودند: راه مقابله با این طرح، ایستادگی و جهاد شجاعانه ملت و گروه‌های فلسطینی و حمایت جهان اسلام است و علاج اساسی مساله فلسطین نیز روی كار آمدن نظام مورد نظر و منتخب همه مردم فلسطینی الاصل در یك نظرخواهی عمومی است.
رهبر انقلاب اسلامی ایام دهه فجر را برای كشور ایامی بی‌بدیل و مظهر اقتدار و عزم ملی دانستند و گفتند: ملت ایران در دهه فجر توانست با عزم راسخ خود و با رهبری امام بزرگوار كه رهبری بی‌نظیر در دنیا بود، بنای پوسیده و فاسد چندهزار ساله استبداد، ظلم، فساد، سلطه بیگانگان و لگدمال شدن مردم را واژگون و بنای مردم‌سالاری را به جای آن پایه‌ریزی كند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای برگزاری انتخابات مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون را نشان‌دهنده استواری نظام اسلامی بر رأی مردم دانستند و افزودند: البته نظام اسلامی علاوه بر مردمی بودن، دینی نیز هست و بر همین اساس مردم‌سالاری در ایران «مردم‌سالاری اسلامی» است.
ایشان پرورش افرادی همچون شهید سلیمانی، رزمندگان دفاع مقدس، مدافعان حرم و روحیه قوی و ایستادگی خانواده‌های شهدا را از آثار نظام دینی برشمردند و خاطرنشان كردند: از جمله ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی، تعهد و ایمان بود و اصولاً هنگامی كه ایمان با عمل صالح و روحیه جهادی همراه می‌شود، شخصیتی همچون سردار سلیمانی شكل می‌گیرد كه حتی دشمنان مجبور به تحسین ویژگی‌های شخصیتی او می‌شوند.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن، گفتند: ملت ایران در 40 سال گذشته و با وجود سرما و یخبندان با حضور پر شكوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اجتماع عظیم خود را به رخ جهانیان كشیده است كه من با همه‌وجود از ملت ایران تشكر می‌كنم.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همزمانی ۲۲ بهمن امسال با ایام چهلم شهید سردار سلیمانی را زمینه‌ساز انگیزه مضاعف مردم دانستند و تأكید كردند: ان‌شاءا... ملت ایران با حضور عظیم خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ضربه كوبنده‌ای بر سیاست‌های دشمن وارد خواهد كرد.


انتخاب درست باشد
مشكلات حل خواهد شد
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند، انتخابات را برای كشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید خواندند و افزودند: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین‌كننده امنیت كشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امكانات تسلیحاتی آن هراس دارند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای انتخابات را نشان‌دهنده «عظمت، اقتدار و بصیرت ملی» دانستند و افزودند: در كشور مشكلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد كه برخی ناشی از تحریم‌ها، و علت برخی هم كم‌كاری‌هاست، اما با وجود این مشكلات، مردم به دلیل آن‌كه در انتخابات موضوع آبروی نظام و امنیت كشور در میان است، به میدان خواهند آمد.
ایشان انتخابات را در حل مشكلات بین‌المللی نیز مهم خواندند و خاطرنشان كردند: در قضاوت ناظران بین‌المللی نسبت به هر كشور، مسائلی نظیر میزان حضور مردم در انتخابات و چگونگی روی كار آمدن مسؤولان و نهادهایی نظیر مجلس، تأثیرگذار است، بنابراین شركت انبوه مردم در انتخابات مجلس از این زاویه نیز كاملاً ضروری است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس را فرصتی برای ورود افكار جدید و راه‌های نو در چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری كشور برشمردند و افزودند: به‌خصوص هنگامی كه مردم افراد شایسته را برگزینند، راه‌های تازه و چاره‌اندیشی‌های جدید در روند حل مشكلات كشور و مردم پدیدار می‌شود.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای انتخابات را از بُعد كلی، اساسی‌ترین مساله كشور دانستند و افزودند: اقتصاد، فرهنگ، پیشرفت علمی و مسائلی از این قبیل بسیار مهم است، اما اساس همه این مسائل انتخابات است
چرا كه اگر انتخابی عمومی، قوی و درست انجام شود، همه مشكلات به‌تدریج حل خواهد شد.
برخی با انتخابات به جایی رسیده‌اند اما آن را زیر سوال می‌برند
ایشان با ابراز تأسف و انتقاد از برخی حرف‌های حاشیه‌ساز در زمینه انتخابات تأكید كردند: وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه‌سازی، سخنان گوناگون و حرف‌های دلسردكننده، آن را از رونق انداخت.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تلاش همیشگی دشمنان ایران برای خدشه‌دار جلوه دادن انتخابات را مساله‌ای طبیعی خواندند و افزودند: وقتی برخی رسانه‌های خائن خارجی، جمعیت عظیم میلیونی ملت را چند هزار نفره می‌خوانند اما تحرك چند صد نفر در خیابان‌ها را به اسم ملت ایران جا می‌زنند، طبعاً مردم به این رسانه‌ها اعتماد نمی‌كنند؛ البته به شرطی‌كه از داخل به این رسانه‌ها مایه تبلیغات سوء داده نشود.
رهبر انقلاب تأكید كردند: گویندگانی كه تریبون دارند یا به‌واسطه جایگاه خود می‌توانند در رسانه‌ها و فضای مجازی حرف بزنند، نباید جوری اظهار نظر كنند كه دشمن با بزرگ‌نمایی حرف آنها، برای دلسرد كردن مردم، خوراك گیرش بیاید.
ایشان انتخابات در ایران را جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان خواندند و خطاب به افراد حاشیه‌ساز افزودند: وقتی شما به دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی شده یا این‌كه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند.
رهبر انقلاب با ابراز تعجب از سخنان برخی كه به‌وسیله انتخابات به جایی رسیده‌اند، اما انتخابات را زیر سؤال می‌برند، گفتند: چگونه است كه انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است، اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است.ایشان افزودند: در انتخابات مجلس بارها بعضی افراد نامه دادند كه تقلب شده یا اشكال دارد، بنده نیز هیأت‌هایی تعیین كردم كه با دقت رسیدگی كردند و بعد معلوم شد این گزارش‌ها و نامه‌ها درست نبوده است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای گفتند: از دشمن نمی‌شود گلایه كرد اما فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده مجلس و فلان مسؤول مهم دولتی باید مراقب باشند و اینجور نشود كه بگوییم مردم شركت كنید اما در عین حال، به غلط، جوری حرف بزنیم كه مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.
رهبر انقلاب حمله به شورای نگهبان را از غلط‌ترین كارها دانستند و افزودند: شورای نگهبان مركب از شش فقیه عادل و شش حقوقدان برجسته منتخب مجلس، در قانون اساسی شأنی دارد و مجموعه‌ای قابل اعتماد است چگونه انسان می‌تواند به راحتی این مجموعه را به غرض‌ورزی درباره برخی افراد متهم كند.



مجلس قوی یکی از مولفه‌های
قوی شدن است
رهبر انقلاب با اشاره به سخنانشان در نماز جمعه اخیر درباره لزوم قوی شدن ایران در مقابل دشمنان قوی‌پنجه و بی‌رحم بین‌المللی افزودند: «مجلس قوی» از مؤلفه‌های قوی شدن ایران است و تشكیل مجلس قوی نیز به رأی بالای ملت وابسته است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای گله‌های غالباً بحق مردم درباره مسائل معیشتی را مربوط به برخی قوانین و عملكرد بعضی مسؤولان اجرایی دانستند و افزودند: گلایه‌های مردم به اصل انتخابات مربوط نمی‌شود، این گلایه از كسان دیگری است و ملت قدر مجلس قوی را كه متعلق به همه كشور و عموم مردم است، می‌داند.
رهبر انقلاب با دعوت همگانی از مردم برای شركت در انتخابات افزودند: ممكن است كسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید، بنابراین هركس به ایران علاقه‌مند است و امنیت كشور، حل شدن مشكلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شركت كند.
ایشان در همین زمینه افزودند: افراد مؤمن و انقلابی با انگیزه قوی در انتخابات شركت خواهند كرد، اما اگر كسی انگیزه دینی و انقلابی ندارد اما میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوق‌های رأی بیاید.



شاخص‌های انتخاب درست
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان‌شان به موضوع «شاخص‌های انتخاب درست و خصوصیات فرد منتخب» اشاره كردند و گفتند: باید فردی را برای مجلس انتخاب كرد كه مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، كارآمد و به معنی واقعی كلمه طرفدار عدالت باشد.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای افزودند: فردی كه از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم باعزت، مقتدر و شجاع ایران نیست.ایشان با تقدیر از مصوبه خوب و شجاعانه مجلس شورای اسلامی علیه آمریكا بعد از شهادت سردار سلیمانی، خاطرنشان كردند: باید افرادی را انتخاب كرد كه بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در كشور برافراشته نگه دارند.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: مردم باید افرادی با چنین ویژگی‌هایی را بشناسند و به آنها رأی دهند، اما اگر خودشان نمی‌توانند به شناخت برسند، از راهنمایی و مشورت افراد بصیر و مورد اعتماد استفاده كنند بنابراین هیچ كسی نباید بگوید چون افراد را نمی‌شناسم رأی نمی‌دهم. همه باید با اتكا به خداوند وارد میدان شوند و رأی دهند.



طرح معامله قرن
قبل از مرگ ترامپ می‌میرد
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به رونمایی زورگویان و سرگردنه‌بگیران آمریكایی از طرح موسوم به معامله قرن گفتند: آمریكایی‌ها دلشان را خوش كرده‌اند كه با گذاشتن اسم بزرگ، طرحشان علیه ملت فلسطین موفق شود در حالی كه این كار آنها احمقانه و خبیثانه است و از همین شروع قضیه به ضررشان تمام شده است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأكید بر این‌كه این طرح قبل از مُردن ترامپ می‌میرد، افزودند: این كار قطعاً به نتیجه نخواهد رسید، بنابراین رفت‌وآمد و هزینه كردن برای آن و جنجال به‌راه انداختن و رونمایی از آن كاری احمقانه است.ایشان طرح موسوم به معامله قرن را نشانه آشكاری از دغلكاری آمریكایی‌ها خواندند و گفتند: آمریكایی‌ها با صهیونیست‌ها درباره چیزی معامله كرده‌اند كه متعلق به آنها نیست. فلسطین از آنِ فلسطینی‌ها و تصمیم‌گیری درباره آن مختص آنهاست. شما چه‌كاره هستید كه درباره زمین و خانه دیگران تصمیم‌گیری كنید؟ این نشانه خباثت، دغل‌كاری و بدنهادی شماست.
رهبر انقلاب اسلامی توطئه اخیر را به ضرر آمریكایی‌ها و موجب زنده‌شدن مساله فلسطین دانستند و افزودند: استقبال و كف زدن چند تن از سران خائن عرب كه در میان ملت‌های خود نیز بی‌ارزش و بی‌آبرو هستند، اهمیتی ندارد و بر خلاف سیاست ثابت دستگاه استكبار یعنی به‌فراموشی سپردن مساله فلسطین، این كار آنها موجب زنده شدن مساله فلسطین شد و در همه دنیا نام و مظلومیت فلسطین و مجموعه‌های فلسطینی بر سر زبان‌ها افتاد.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به تلاش مستكبران برای پیشبرد این طرح با تكیه بر سلاح و پول، راه علاج را «ایستادگی و مقاومت شجاعانه» خواندند و تأكید كردند: ملت، عناصر و سازمان‌های فلسطینی باید با «جهاد فداكارانه» عرصه را بر آمریكا و دشمن صهیونیستی تنگ، و همه دنیای اسلام نیز از این مقاومت شجاعانه حمایت و پشتیبانی كنند.
ایشان با اشاره به گسترش روزافزون محدوده مقاومت علیه استكبار در منطقه غرب آسیا، تأكید كردند: معتقدیم سازمان‌های مسلح فلسطینی خواهند ایستاد و مقاومت را ادامه خواهند داد و نظام جمهوری اسلامی نیز وظیفه خود را پشتیبانی از گروه‌های فلسطینی می‌داند، بنابراین هرگونه و هر قدر كه بتواند از آنها حمایت می‌كند و این پشتیبانی، خواست نظام اسلامی و ملت ایران است.
رهبر انقلاب اسلامی علاج اصلی مساله فلسطین را راه‌حل «اصولی، اعلام‌شده و ثبت‌شده» جمهوری اسلامی ایران در مراكز جهانی یعنی «نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل» خواندند و گفتند: تنها راه برای صلح و حل مساله فلسطین، نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل با هر مذهبی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است تا با رأی عمومی آنها نظام مورد نظرشان بر سراسر سرزمین فلسطین حاكم شود و درباره فلسطین و امثال نتانیاهو و دیگران نیز خودشان تصمیم‌گیری كنند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پایان تأكید كردند: ان‌شاءا... این هدف محقق خواهد شد و شما جوانان آن روز را خواهید دید و به توفیق الهی در بیت‌المقدس نماز خواهید خواند.