فكر نمی‌كردم یك روز جانشین كی‌روش شوم!

اسكوچیچ: آدم سالمی هستم، كسی نمی‌تواند من را بخرد

فكر نمی‌كردم یك روز جانشین كی‌روش شوم!

 دراگان اسكوچیچ سرمربی تیم ملی روز گذشته در كنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. چكیده‌ای از حرف‌های او را در زیر می‌خوانید؛
هدف ما این است كه بازی به بازی مسابقات را با پیروزی پشت سر بگذاریم.
مطمئن باشید تعامل خوبی بین ما و مربیان حاضر در ایران خواهد بود.
در حال حاضر اولویت ما روی لژیونرهای فوتبال ایران خواهد بود و قصد داریم مسابقات آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم.
بعضی از لژیونرهای ما مربیانی دارند كه آنها دوستان من هستند و ما می‌خواهیم به نحو احسن از این ارتباطاتمان برای تیم ملی استفاده كنیم.
با شناختی كه از بازیكنان فوتبال ایران دارم و می‌دانم آنها چه تعهدی دارند قول می‌دهم از هیچ تلاشی دریغ نكنم.
این‌كه قرار است چه كسانی دستیار من باشند طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.
می‌دانم فدراسیون به خاطر دانش و شناخت من از فوتبال ایران به این جمع‌بندی رسیده بنده سرمربی تیم ملی باشم.
افتخار می‌كنم ارتباط تنگاتنگی بین ایران و كرواسی از لحاظ فوتبالی وجود دارد و این موضوع را چند روز پیش كه در خدمت سفیر بودم به او هم اعلام كردم.
قبل از انتخابم صحبتی با مربیان هموطنم نداشتم اما می‌توانم بگویم برانكو اولین كسی بود كه بعد از خبر انتصابم به من تبریك گفت، البته بلاژوویچ هم در رسانه‌ها صبحت كرد و از من حمایت كرد، اما من شخصا با او هنوز صحبتی نداشته‌ام.
ارتباطات خوبی دارم كه بیشتر این ارتباطات در ایتالیا و اسپانیاست. مطمئنا از این ارتباطات برای پیشبرد برنامه‌های تیم ملی استفاده خواهم كرد.
طی هفته‌های اخیر در رسانه‌ها خوانده‌ام كه مشكل قلبی دارم، در حالی كه این موضوع را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ام و مشكل قلبی‌ ندارم. من یك بیماری آلرژی داشتم كه در آبادان جدی شده بود.
به مدیریت باشگاه نفت آبادان اعلام كردم قول می‌دهم كه به هیچ باشگاه ایرانی دیگری نروم. اما وقتی بحث تیم ملی مطرح شد، قضیه فرق كرد و طبعا این پیشنهاد برایم متفاوت بود.
باید بگویم انتظار این سوال را نداشتم كه بگویند به خاطر ایجنتم به تیم ملی آمدم! ایجنت‌های ایرانی خیلی بد هستند، روشن‌تر بگویم اگر قرار است كارگزاران، من را به شمال ببرند یا به جنوب بیاورند، بعد به تیم ملی و بخواهند من را به فدراسیون برسانند باید بگویم كارشان را خیلی بد انجام دادند. من باید راه‌ها را كوتاه‌تر كنم تا مسیر درست را انتخاب كنم. من صادق هستم و درگیر این بازی‌ها نمی‌شوم و فوتبال را با عشق و علاقه و تجربه خودم دنبال می‌كنم.
مطمئن باشید هر شخصی لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشد دعوت خواهد شد.
من شخصیتی دارم كه روی آن كار كرده‌ام و هر اقدامی لازم باشد را انجام می‌دهم. در مورد حواشی هم باید بگویم به خودم اطمینان دارم كه می‌توانم اگر حاشیه‌ای وجود داشته باشد را جمع كنم.
وقتی بازی‌های چند وقت اخیر تیم ملی را دیدم، متوجه شدم در سازماندهی دفاعی دچار مشكلاتی هستیم.
مطمئن باشید با 51 سال سن و تجربه‌ای كه به‌دست آورده‌ام، می‌گویم كسی نمی‌تواند من را بخرد. آدم سالمی هستم و لیست سیاه متعلق به شایعات است. بازیكنانی به تیم ملی دعوت می‌شوند كه بلاشك مستحق پوشیدن پیراهن تیم ملی باشند.
یك آقازاده من را سرمربی تیم ملی كرده؟ من فكر می‌كنم فدراسیون من را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب كرده و اگر شما چیز بیشتری می‌دانید كه من نمی‌دانم به من بگویید.
در سال 2011 در بازی النصر و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی افتاد كه كی‌روش را در هتل دیدم. آن روز هرگز فكر نمی‌كردم جانشین این مربی شوم.




بازگشت نام ویلموتس به كمپ تیم ملی
بعد از حذف نام مارك ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران از باغچه «صلح و دوستی» كمپ تیم‌های ملی، فدراسیون مجددا تابلوی این مربی را در باغچه نصب كرد. به دنبال بالاگرفتن بحث فسخ قرارداد مارك ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران، نام این مربی از پای درختی كه وی در بدو ورودش در كمپ تیم‌های ملی کاشته بود، برداشته شد. اما به نظر می‌رسد مسؤولان فدراسیون بی‌سر‌و‌صدا مجدداً تابلوی ویلموتس را در باغچه صلح و دوستی و در مقابل درختی كه مربی بلژیكی كاشته بود، قرار داده‌اند تا به این ترتیب یادگاری این مربی بلژیكی باوجود كشاكشی كه با ایران در فیفا
آغاز كرده، در كمپ باقی بماند.