نقشه راه «انتقام بزرگ»

سید حسن نصرالله از مقابله ای فراگیر با آمریکا سخن گفت که همه حوزه‌ها را شامل می‌شود

نقشه راه «انتقام بزرگ»

دبیر کل حزب ا... لبنان در سخنان خود در مراسم چهلمین روز از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ضمن گرامیداشت یاد این شهید بزرگ، ابومهدی‌المهندس و دیگر شهدای جبهه مقاومت، به تشریح چگونگی مقابله با ایالات متحده و سیاست‌های آن در منطقه و جهان پرداخت. این سخنان، به نوعی بازخوانی قواعد، مختصات و ویژگی‌های انتقام بزرگ از ایالات متحده محسوب می شود.انتقام سختی که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، همان پایان حضور فساد انگیز آمریکا در منطقه است.

حنیف غفاری

راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران 
سید حسن نصرا... در سخنان خود به مناسبت بزرگداشت شهدای مقاومت لبنان سید عباس موسوی، شیخ راغب حرب و حاج عماد مغنیه و همچنین در چهلم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان عنوان کرد : انقلاب ایران بر خلاف همه جنگ‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی، روانی و رسانه‌ای، به لطف خدا و با ایستادگی مردم مؤمن در همه حوزه‌ها و در همه مراحل‌، پایداری کرد. در سالروز پیروزی انقلاب، تشییع شهدا، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر همراهانشان پیامی قوی برای دوست و دشمن فرستاد. پیام برای دشمن این بود که ناامید شود؛ دشمنی که روی سقوط انقلاب و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی از درون حساب کرده بود، همان طور که جان بولتون انتظار داشت که انقلاب، سال‌چهلم خود را نبیند و جشن سال نوی میلادی را در تهران بگیرند. پیام برای دوستان از همه مظلومان گرفته تا مستضعفان این بود که بدانند آنها تکیه بر قلعه‌ای استوار، قدرتمند و سرافراز دارند که هر چه خطرات علیه‌ اش بیشتر شود، صلابت این قلعه نیز بیشتر خواهد شد.
این همه محبت جوشان 
از کجا آمده است ؟
سید حسن نصرا... در ادامه به تشییع باشکوه شهدای مقاومت در سال‌های گذشته به‌خصوص امسال در تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در ایران و عراق اشاره کرد و گفت: خیلی از این مردم حاج قاسم را نمی‌شناختند. این همه محبت جوشان از کجا آمده است؟ هنگامی که وصیت حاج قاسم را می‌خواهیم می‌بینیم که ما مقابل مجاهدی هستیم که دغدغه مردم و امتش را داشت... آنها اولیای خدا بودند که همه عمر خود را در راه خدای تبارک و تعالی هزینه کردند و خدا نیز آنها را عزت داد.
ورود منطقه به مرحله ای جدید  پس از شهادت حاج قاسم
سید حسن نصرا... تاکید کرد : با شهادت حاج‌قاسم و ابومهدی، منطقه وارد مرحله‌ای جدید شده است. امروز ما مقابل تقابلی جدید هستیم که هیچ مفری از آن نیست. اگر شما فرار کنید، دشمن حمله می‌کند چون اوست که آغاز کرده و حقوق را مصادره کرد و محاصره می‌کند... آمریکا آمده با همه مردم این منطقه مقابله کند که تاکنون نپذیرفته‌اند که تسلیم شوند. وقتی که آمریکا اینطور فرماندهان ما را با این وحشیگری می‌کشد و قدس را به صهیونیست‌ها می‌دهد و حقوق سوری‌ها در جولان و حقوق لبنانی‌ها را زیر پا می‌گذارد، اوست که اعلام جنگ کرده، خون‌می‌ریزد و خطوط قرمز را می‌شکند. ما باید واکنش نشان بدهیم و نباید واکنش دیرهنگام یا ضعیف باشد.
آمریکا مسؤول همه جنگ‌ها 
در منطقه است
دبیر کل حزب ا... در بخش دیگری از سخنانش، به نقش ایالات متحده و جنایات آن در منطقه اشاره کرد : آمریکا مسؤول( جنایات در منطقه ) هست یا خیر؟ حمایت از اسرائیل را ببینید. پمپئو در نهادی که پایبند قوانین بین‌المللی است، به همه حمله کرد. 
امروز اگر فلسطین بخواهد از اسرائیل شکایت کند، با تهدید و فشار آمریکا روبه‌رو می‌شود. در همه حملات اسرائیل، آمریکا مسؤول است. در همه جنگ‌هایی که اسرائیل علیه لبنان مرتکب شده، آمریکا حمایت کرده و مسؤولیت کامل بر عهده اوست. امروز در غزه، محاصره، کشتار روزانه، آواره‌شدن میلیون‌ها فلسطینی که اسرائیل مسبب آن است، آمریکا مسؤول است.
مقابله با آمریکا باید همه جانبه باشد 
مقابله همه جانبه با ایالات متحده آمریکا، از اصلی ترین نکاتی بود که مورد تاکید سید‌حسن‌نصرا... قرار گرفت :  آمریکا برای تحمیل برنامه‌ها، سلطه و طرح‌هایش به هر ابزاری که در دسترسش باشد، دست دراز می‌کند. اگر نیاز به جنگ مستقیم داشته باشد اقدام می‌کند. اگر نیازمند جنگ نیابتی یا ترور داشته باشد، اقدام می‌کند. اگر نیاز باشد تحریم می‌کند یا سراغ پرونده‌های حقوق یا جنگ روانی و رسانه‌ای و جنگ‌نرم می‌رود. ما هم باید در همه این حوزه‌ها مقابله کنیم. نباید فقط به مقاومت مسلحانه بسنده کنیم. ما نیازمند تقابل در سراسر منطقه هستیم و از همه ابزارها باید استفاده کنیم و مقابل این نماد استبداد و استکبار و وحشی‌گری بایستیم. مثلا در محاکم حقوقی باید اقدام کنیم. امروز حادثه یازده سپتامبر را ببینید که دارند پیگیری حقوقی می‌کنند و از عربستان خدا می‌داند که چقدر پول می‌خواهند بگیرند. سوری‌ها، ایرانی‌ها، عراقی‌ها، پاکستانی‌ها، افغانستانی‌ها و بقیه باید دنبال کنند. مردم باید در همه حوزه‌ها به مقابله با این طاغوت برخیزند و حتی پیگیری حقوقی کنند. یکی از اشکال مقاومت، بایکوت کردن است.
هدفی که ملت عراق باید محقق کنند
خروج آمریکا از عراق، به عنوان مطالبه اصلی مردم این کشور، موضوع دیگری بود که سید حسن نصرا... در سخنرانی دیروز خود به آن اشاره کرد: مسؤولیت ما چیست؟ مسؤولیت ما الان این است که یک، حشد الشعبی را حفظ کنیم. امروز همه می‌دانیم که آمریکا می‌خواهد الحشد را حذف کند چون این گروه ضامن بقای عراق و وحدتش است. برخی کشورهای منطقه‌ای هم قدرت عراق را در حشد شعبی می‌دانند. دوم، اخراج کردن آمریکا از منطقه است. شما باید با هر وسیله که می‌توانید این هدف را محقق کنید. نباید این هدف را فراموش‌کنید. آمریکایی‌ها می‌خواهند با گذشت زمان این را از ذهن همه پاک کنند. این انتقام است که مسؤولیت شما مردم عراق است. سوم، تلاش برای ساخت عراق است. جایی که ابومهدی و حاج قاسم ایرانی در آن زندگی می‌کردند و هم و غمش این بود که عراق آزاد، مستقل، عزیز و سربلند باشد. این مسؤولیت همه ما و مردم عراق است.
درسی که حزب ا... 
از امام خمینی( ره) آموخت
یکی از نکاتی که در سخنان اخیر سید‌حسن‌نصرا... مورد توجه و تاکید قرار گرفت، نحوه مواجهه حزب ا... با تحولات داخلی این کشور است.در این خصوص، دبیر کل حزب ا... به درس بزرگی اشاره کرد که مقاومت از امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آموخته است وضعیت مالی و اقتصادی در لبنان نیازمند اقدام است و این مسؤولیت همه است... موضع حزب‌ا... از هفدهم اکتبر [آغاز اعتراضات در لبنان] بر اساس نگرانی برای سرنوشت کشور بود و هیچ وقت حزبی و فرقه‌ای نیندیشیدیم... ما از امام خمینی آموخته‌ایم -این مکتب امام است- که وظیفه خود را انجام دهیم و تنها دغدغه‌ای که داریم این است که روز قیامت پاسخ خدا را چه خواهیم داد. ما آماده مشارکت و ادای وظیفه در یافتن راهکار برای حل مشکلات فعلی هستیم و هرگز از زیر بار مسؤولیت خود فرار نخواهیم کرد.
مقاومت؛ فراتر از یک گفتمان 
سخنان دیروز سید حسن نصرا...، دبیر کل حزب ا... لبنان، بازخوانی و. تاکیدی دوباره بر گفتمان مقاومت در منطقه محسوب می شود: گفتمانی که مختصات و مولفه‌های آن، صرفا معطوف به تحولات دهه‌های گذشته نمی شود و تحقق آن، آینده جهان اسلام را تعیین و تضمین خواهد کرد.
«مقاومت» در برهه فعلی، نه تنها یک گفتمان، بلکه یک روش و رویکرد مبنایی، استراتژیک و راهبردی در مواجهه با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان محسوب می شود. 
«اتحاد جهان اسلام» در مواجهه با توطئه‌های دشمنان، بیشتر از آن‌که یک برنامه درازمدت باشد، آنتی تز طرح‌های توسعه طلبانه رژیم‌صهیونیستی و آمریکادر منطقه محسوب می شود.کاخ سفید طی دهه‌های اخیر اغلب استراتژی‌ها و تزهای خود را بر پایه تبلور گفتمان سازش در منطقه تعریف کرده است، گفتمانی که در مقبل گفتمان پویای مقاومت مغلوب و منزوی شده است. 
بر این اساس ظهور ابرگفتمان پویای مقاومت می‌تواند همه طرح‌های دشمنان را خنثی کند و از ظهور دکترین‌های جدید توسعه طلبانه غرب نیز ممانعت به عمل آورد.

2 جنایت بزرگ ترامپ
​​​​​​​ دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد : دولت دونالد ترامپ در چند هفته پیش، علاوه بر جنایات زیاد دیگرش، دو جنایت بزرگ دیگر مرتکب شد. اول جنایت چند هفته پیش ترور حاج قاسم و ابومهدی در نزدیکی فرودگاه بغداد بود که کاملا آشکار انجام شد و رئیس جمهور آمریکا آن را رسما بر عهده گرفت. هر بار که ترامپ در روزهای اخیر سخنرانی کرده به این جنایت اشاره کرده است. جنایت دوم، اعلام طرحی است که معامله قرن خوانده می‌شود. جنایت اول در خدمت جنایت دوم بود. هر دو جنایت هم در خدمت طرح استعماری و سلطه‌جویی آمریکا و اسرائیل بر منطقه و مقدسات ماست. آنچه معامله قرن نامیده شده، در ظاهر نیز، معامله نیست. بلکه دیکته است. فلسطینی‌ها می‌گویند اصلا ما اطلاع نداشتیم. پس معامله نیست بلکه طرح ترامپ برای تمام کردن آرمان فلسطین است.