هنر و اندوه سردار 

هنر و اندوه سردار 

بعضی روزها كار‌كردن سخت می‌شود؛ یعنی شرایط طوری پیش می‌رود كه نمی‌توانی راحت بنشینی پشت میزت و بچسبی به كار. حكایت دیروز ما در تحریریه هم همین بود. البته نه این‌كه شرایط در تحریریه سخت بود، خیر! برخی روایت‌ها آمدند خودشان را در تحریریه پهن كرده و حواس‌ها را جمع كردند با خودشان بردند. 
از آن روایت‌ها كه نتیجه‌شان می‌شود این‌كه بنشینید با خودتان به این فكر كنید كه خب تا كی می‌خواهی به كار رسانه با حقوق ناچیزش ادامه بدهی و به این روایت‌ها به عنوان كلان‌ روایت‌های ثروت نگاهی از دور بیندازی؟ ماجرا از این قرار بود كه یكی از دوستان، روایت مردی را در شهرشان تعریف می‌كرد كه گنجی یافته بود. حرف توی حرف می‌رفت و دوستان دیگر هم از روایت‌های اكتشاف گنج در روستاها و شهرهای‌شان می‌گفتند كه زندگی برخی را حسابی تكان داده است. خب حالا فكرش را بكنید پس از شنیدن چنین روایت‌های میلیاردی قرار است برگردید پشت میزتان و شروع كنید به كار. خب سخت می‌شود دیگر. اما اینها را كه شوخی كردیم؛ كار، گنج ماست! همین‌قدر لوس و بی‌مزه هستیم، خودمان می‌دانیم! 
 در صفحه 9، یعنی همین صفحه‌ای كه جمال‌تان به رویش اندر است، به جشنواره موسیقی فجر پرداخته‌ایم. به دوره سی‌وپنجم آن كه این روزها با اجرای گروه‌های مختلف در حال برگزاری است. لابد شما هم موافق هستید كه تنور این جشنواره چندان گرم نیست. درباره همین نوشته‌ایم و البته فقط بدی‌هایش را نگفته‌ایم. 
در ستون مقابل نیز از یک نمایشگاه ترکیبی دیدنی و شنیدنی نوشته‌ایم که این روزها در دوطبقه از گالری باروک در حال برگزاری است.
 علاوه بر این‌كه در همین گزارش صفحه 9 درباره جشنـــواره مـــوسیقی از كنسرتی كه به یاد حاج‌قاسم سلیمانی اجرا شد، نوشته‌ایم؛ دو صفحه 10 و 11 را هم به فعالیت‌های هنری مرتبط با این شهید سرافراز اختصاص داده‌ایم. از نمایش‌هایی كه به یاد او روی صحنه رفته، از جایزه‌ای كه در قالب جشنواره فیلم فجر به یاد او اهدا شد، از تابلوهایی كه برای شهادت او خلق شد، از قطعاتی كه روی اندوه شهادتش ضرب گرفت و ... .
 نرگس آبیار كه سال گذشته با «شبی كه ماه كامل شد» جایزه‌های جشنواره‌های فیلم فجر را درو كرد، امسال را به استراحت پرداخت تا جشنواره نیز از این فرصت استفاده كند و او را برای داوری فیلم‌ها برگزیند. حالا خبر آمده كه امروز سه‌شنبه قرار است این بانوی كارگردان ایرانی، جایزه زنان برتر و موفق جهان اسلام را در پاكستان با حضور بانوی اول این كشور دریافت كند. سه چهره دیگر از زنان جهان اسلام نیز قرار است همراه او در این مراسم تقدیر شوند. بچه‌های گروه سینما رفته‌اند سراغ جزئیات خبر و برایتان گزارشی دراین‌باره نوشته‌اند كه در صفحه 12 می‌توانید بخوانیدش.